SME
Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

eBay: Reklama vo vyhľadávači predaj nezvyšuje

Pre veľké firmy nemá význam kupovať vo vyhľadávačoch kľúčové slová. Objem predaja to neovplyvní.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Dopad reklamných kampaní na predaj v internetových obchodoch je blízky nule. Odhalila to štúdia, ktorú uskutočnil aukčný web eBay. Náklady na reklamu môžu výrazne prevýšiť výnosy.

Počas štúdie, ktorá prebiehala v spolupráci so Stanfordskou univerzitou, eBay vypol v USA platenú reklamu na platformách MSN a Yahoo. Tento typ reklamy zostal aktívny iba u Google. Pri vyhodnotení výsledkov tím výskumníkov prišiel k zisteniam, ktoré prekvapili.

Reklama vo vyhľadávačoch vo forme predplatených kľúčových slov zvyčajne neosloví zákazníkov, ktorí nie sú pravidelnými klientmi elektronického obchodu. Zareagujú na ňu zvyčajne tí, ktorí by sa k rovnakému výsledku prepracovali aj bez sponzorovaných odkazov.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade služby eBay to znamenalo, že po vypnutí cielenej reklamy sa počet uzavretých obchodov nezmenil. Internetisti, ktorí hľadajú cez vyhľadávače cestu k ponukám na eBay, sa k nim dostanú aj bez platenej reklamnej podpory.

Google či Bing ponúkajú klientom možnosť predplatiť si kľúčové slová, pri ktorých sa má zobrazovať ich reklama. Prínosom je, že vo výsledkoch vyhľadávania sa tak odkaz na stránky klienta zobrazí častejšie ako bez podpory.

Kým pre malé firmy s nedostatočne zindexovaným obsahom s nie veľmi dobrým hodnotením to môže znamenať prílev nových kliknutí, pre silné a etablované značky na trhu je prínos blízky nule.

Je preto otázkou, či pre veľké firmy má táto forma reklamy nejaký ekonomický zmysel.

Informovala o tom BBC.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lídri koaličných strán.

Vzdávanie sa moci ide proti prirodzenosti strán.

44m
Testy odhalili na Spiši nových nakazených.

Pandémia si vyžiadala 7 489 obetí.

4 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  2. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  5. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  2. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  3. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  4. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  5. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  6. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  7. 26 years of providing you with essential information
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  9. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  10. Tieto farmy dávajú prácu domácim. A podporujú región
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 23 442
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 14 674
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 296
  4. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 915
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 705
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 6 463
  7. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov 6 415
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 075
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 936
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 5 824