eBay: Reklama vo vyhľadávači predaj nezvyšuje

Pre veľké firmy nemá význam kupovať vo vyhľadávačoch kľúčové slová. Objem predaja to neovplyvní.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Dopad reklamných kampaní na predaj v internetových obchodoch je blízky nule. Odhalila to štúdia, ktorú uskutočnil aukčný web eBay. Náklady na reklamu môžu výrazne prevýšiť výnosy.

Počas štúdie, ktorá prebiehala v spolupráci so Stanfordskou univerzitou, eBay vypol v USA platenú reklamu na platformách MSN a Yahoo. Tento typ reklamy zostal aktívny iba u Google. Pri vyhodnotení výsledkov tím výskumníkov prišiel k zisteniam, ktoré prekvapili.

Reklama vo vyhľadávačoch vo forme predplatených kľúčových slov zvyčajne neosloví zákazníkov, ktorí nie sú pravidelnými klientmi elektronického obchodu. Zareagujú na ňu zvyčajne tí, ktorí by sa k rovnakému výsledku prepracovali aj bez sponzorovaných odkazov.

V prípade služby eBay to znamenalo, že po vypnutí cielenej reklamy sa počet uzavretých obchodov nezmenil. Internetisti, ktorí hľadajú cez vyhľadávače cestu k ponukám na eBay, sa k nim dostanú aj bez platenej reklamnej podpory.

Google či Bing ponúkajú klientom možnosť predplatiť si kľúčové slová, pri ktorých sa má zobrazovať ich reklama. Prínosom je, že vo výsledkoch vyhľadávania sa tak odkaz na stránky klienta zobrazí častejšie ako bez podpory.

Kým pre malé firmy s nedostatočne zindexovaným obsahom s nie veľmi dobrým hodnotením to môže znamenať prílev nových kliknutí, pre silné a etablované značky na trhu je prínos blízky nule.

Je preto otázkou, či pre veľké firmy má táto forma reklamy nejaký ekonomický zmysel.

Informovala o tom BBC.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

DOMOV

Štúdia spochybňuje liek na cukrovku dovezený z Kuby

Najdôležitejšími výhradami sú nevýrazná účinnosť a otázna bezpečnosť.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

Neprehliadnite tiež

Polovica najpoužívanejšieho internetu je už šifrovaná

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť i nezaujímavú, každodennú rutinu.

Na internete by ste mali klamať, aby ste sa ochránili

Nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky vás môžu ochrániť pred hackermi.

Umelá inteligencia sa sama naučila programovať

Programátori o prácu neprídu, múdre stroje im umožnia vyvíjať zložitejšie programy.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  3. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  4. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  5. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  6. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  7. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  8. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  9. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  10. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 844
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 709
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 945
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 504
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 857
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 312
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 110
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 625
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 845
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 717

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop