eBay: Reklama vo vyhľadávači predaj nezvyšuje

Pre veľké firmy nemá význam kupovať vo vyhľadávačoch kľúčové slová. Objem predaja to neovplyvní.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Dopad reklamných kampaní na predaj v internetových obchodoch je blízky nule. Odhalila to štúdia, ktorú uskutočnil aukčný web eBay. Náklady na reklamu môžu výrazne prevýšiť výnosy.

Počas štúdie, ktorá prebiehala v spolupráci so Stanfordskou univerzitou, eBay vypol v USA platenú reklamu na platformách MSN a Yahoo. Tento typ reklamy zostal aktívny iba u Google. Pri vyhodnotení výsledkov tím výskumníkov prišiel k zisteniam, ktoré prekvapili.

Reklama vo vyhľadávačoch vo forme predplatených kľúčových slov zvyčajne neosloví zákazníkov, ktorí nie sú pravidelnými klientmi elektronického obchodu. Zareagujú na ňu zvyčajne tí, ktorí by sa k rovnakému výsledku prepracovali aj bez sponzorovaných odkazov.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade služby eBay to znamenalo, že po vypnutí cielenej reklamy sa počet uzavretých obchodov nezmenil. Internetisti, ktorí hľadajú cez vyhľadávače cestu k ponukám na eBay, sa k nim dostanú aj bez platenej reklamnej podpory.

Google či Bing ponúkajú klientom možnosť predplatiť si kľúčové slová, pri ktorých sa má zobrazovať ich reklama. Prínosom je, že vo výsledkoch vyhľadávania sa tak odkaz na stránky klienta zobrazí častejšie ako bez podpory.

Kým pre malé firmy s nedostatočne zindexovaným obsahom s nie veľmi dobrým hodnotením to môže znamenať prílev nových kliknutí, pre silné a etablované značky na trhu je prínos blízky nule.

Je preto otázkou, či pre veľké firmy má táto forma reklamy nejaký ekonomický zmysel.

Informovala o tom BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Neprehliadnite tiež

Ako si postaviť šarkana a lietať s ním podľa fyziky?

Šarkany sú obľúbenou jesennou zábavou.

Čo sa stane, keď do krídla lietadla narazí dron?

Čoraz viac ľudí lieta s malými strojmi.

Briti vydražia osobné veci Stephena Hawkinga, výťažok pôjde na charitu

Dražiť sa bude aj jedna z piatich kópií Hawkingovej dizertačnej práce Vlastnosti rozširujúcich sa vesmírov, ktorú obhájil na Cambridgeskej univerzite.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  4. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  5. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 535
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 079
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 883
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219