SCOTTSDALE, BRATISLAVA. Na zvolenie nového pápeža vyčkávala nielen verejnosť, ale aj internetoví podnikavci. Snažili sa získať domény, ktoré majú svojim názvom čo najbližšie k novozvolenému pápežovi. Nie pre vlastnú potrebu, ale pre zisk z predaja.
Registrátor GoDaddy v priebehu prvých desiatich minút napočítal viac ako 100 úspešných registrácií, v priebehu niekoľkých hodín sa spotrebitelia ulakomili aj na menej atraktívne názvy. Celkovo tak vzniklo takmer 700 nových domén.
Motivácia je zrejmá. Nová senzácia môže pri minimálnej investícii priniesť nečakaný zisk. Atraktívne názvy domén možno využiť na marketing i na šírenie škodlivého kódu, o ktorý v najbližších dňoch nebude núdza. Internetisti pri senzáciách na svoju bezpečnosť zabúdajú.
Taktikou dobrého obchodu je iba uspieť v registrácii najlukratívnejšej domény, dať o sebe vedieť a potom už čakať iba na výhodnú ponuku. V roku 2005 priniesol špekulatívny predaj domény PopeBenedictXVI.com viac ako 5000 dolárov. Bez práce a vyčkávania.
Zdá sa však, že s trochou šťastia možno lukratívne názvy domén predvídať s predstihom. Doménu PopeFrancis.com si zaparkoval jej držiteľ už v apríli roku 2010.
Zvolenie nového pápeža však vo svete technológií rozhýbalo aj Facebook. Vatikán reaktivoval účet, z ktorého sa 1,6 miliónu fanúšikov prihováral predchádzajúci držiteľ vatikánskeho stolca.
Informoval o tom magazín CNet.