MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google po vzore Amazonu testuje službu zrýchleného doručenia tovaru zakúpeného v elektronických obchodoch. Logistiku súvisiacu so spracovaním objednávky, vyzdvihnutím tovaru a jeho doručením stíha uskutočniť v priebehu jediného dňa.
Google sa nepodieľa ani na predaji produktov, ani na ich doručovaní. Je iba koordinátorom tohto procesu a jeho možnosti testuje v uzavretej skupine zákazníkov sústredených v okolí San Francisca. V testovacej prevádzke sa pokúša zistiť, čo všetko táto služba obnáša.
Firma zatiaľ nemá pripravený ani obchodný model spoplatnenia služby. Uvažuje o ročnom predplatnom. Práve tento model zvolil pred časom Amazon, ktorý začal podobnú službu prevádzkovať. Ten zákazníkom účtuje 79 dolárov ročne za jedno či dvojdňové dodávky bez ďalšieho spoplatnenia.
Google nazýva službu Shopping Express a ide o jeho najnovší krok v segmente elektronického obchodu. Niektorí analytici odhadujú, že firma by mohla budovať portfólio či platformu pre elektronický obchod, ktorou by sa mohla presadiť rovnako intenzívne ako s Androidom na mobilom trhu.
Z Google by sa tak stalo virtuálne trhovisko na ktorom subjekty prevádzkujú svoje vlastné internetové obchody. Tento krok by bol rozumným vysvetlením aktivít firmy.
Elektronický obchod zaznamenáva v posledných rokoch významný nárast. Súvisí to nielen s otváraním trhov ale aj so zmenou návykov používateľov. Dnes už mnohí uprednostňujú nákup z pohodlia domova pred návštevou predajní. Na internete nájdu pri počítači viac informácií ako v teréne.
Aby však Google mohol vyrovnať nezanedbateľný náskok Amazonu, musel by do tohto vstupu vložiť mnoho úsilia a ponúknuť služby a funkcie, ktoré konkurencia neponúka.
Informoval o tom magazín First Post.