SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Facebook na svojom blogu informoval o tom, že od Microsoftu kúpil reklamný systém Atlas. Chce ho využiť na zvýšenie tržieb z predaja reklamy a tvorbu reklamných sietí mimo Facebooku.
Altas nepochádza z vývoja Microsoftu. Firma ho v roku 2007 kúpila za 6,3 miliardy dolárov od firmy aQuantive. Táto investícia sa však nikdy nevrátila, odpísala ju v minulom roku ako stratovú. Teraz dostáva systém novú šancu u Facebooku. Za akú cenu ho Microsoft predal, nie je známe.
Atlas je inzertná platforma, ktorá ponúka klientom nielen mnoho nastavení pri budovaní reklamných kampaní, ale sleduje aj ich úspešnosť a efektívnosť.
Práve tieto štatistické a expertné funkcie majú Facebooku pomôcť zvýšiť objem tržieb z reklamy. Nazdáva sa, že pozornosť zákazníkov pritiahne dokonalý prehľad o tom, kam sa rozkotúľa ich rozpočet.
Pre Facebook môže Atlas znamenať aj cestu k prekročeniu hraníc svojej sociálnej siete. Systém možno využiť na budovanie reklamného systému, ktorý by mohol konkurovať podobným službám od Google. Facebook by si tak mohol v prípade pozitívnych ohlasov vylepšiť svoje hospodárenie.
Otázkou je, ako rýchlo dokáže Facebook zakomponovať Atlas do svojich súčasných systémov. Google v minulom roku zinkasoval za reklamy 15 miliárd dolárov s 15,4-percentným trhovým podielom. Facebook je so 14,4 percentami v tesnom závese.
Informoval o tom magazín Digital Trends.