Facebook kúpil od Microsoftu reklamný systém

Investícia má firme zaistiť vyššie tržby z predaja reklamy. Facebook chce súperiť s Google.

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Facebook na svojom blogu informoval o tom, že od Microsoftu kúpil reklamný systém Atlas. Chce ho využiť na zvýšenie tržieb z predaja reklamy a tvorbu reklamných sietí mimo Facebooku.

Altas nepochádza z vývoja Microsoftu. Firma ho v roku 2007 kúpila za 6,3 miliardy dolárov od firmy aQuantive. Táto investícia sa však nikdy nevrátila, odpísala ju v minulom roku ako stratovú. Teraz dostáva systém novú šancu u Facebooku. Za akú cenu ho Microsoft predal, nie je známe.

Atlas je inzertná platforma, ktorá ponúka klientom nielen mnoho nastavení pri budovaní reklamných kampaní, ale sleduje aj ich úspešnosť a efektívnosť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Práve tieto štatistické a expertné funkcie majú Facebooku pomôcť zvýšiť objem tržieb z reklamy. Nazdáva sa, že pozornosť zákazníkov pritiahne dokonalý prehľad o tom, kam sa rozkotúľa ich rozpočet.

Pre Facebook môže Atlas znamenať aj cestu k prekročeniu hraníc svojej sociálnej siete. Systém možno využiť na budovanie reklamného systému, ktorý by mohol konkurovať podobným službám od Google. Facebook by si tak mohol v prípade pozitívnych ohlasov vylepšiť svoje hospodárenie.

Otázkou je, ako rýchlo dokáže Facebook zakomponovať Atlas do svojich súčasných systémov. Google v minulom roku zinkasoval za reklamy 15 miliárd dolárov s 15,4-percentným trhovým podielom. Facebook je so 14,4 percentami v tesnom závese.

Informoval o tom magazín Digital Trends.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Keď Slováci krotia morský vietor
  2. Ochrana pred tropickou horúčavou
  3. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  6. Škôlka od srdca
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  9. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 006
  2. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 10 168
  3. Vizuálny smog je problém 9 477
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 7 723
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 5 750
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 730
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 4 581
  8. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 901
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 781
  10. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 514