Vydavateľstvá budú v USA špehovať ľudí

Šesť výstrah a potom obmedzenia. Hudobný a filmový priemysel chce cez poskytovateľov internetu identifikovať ľudí.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

WASHINGTON, BRATISLAVA. Päť najväčších poskytovateľov internetu v USA v spolupráci s vydavateľstvami spúšťa program Copyrigh Alert System.

Nová iniciatíva má podľa slov organizátorov pomôcť pri zmene návykov používateľov internetu. Previnilcov chcú kontaktovať pri každom porušení pravidiel.

Kým vydavateľstvá budú v P2P sieťach zbierať IP adresy používateľov, poskytovatelia internetu majú zabezpečiť agendu a identifikovať používateľa a následne ho osloviť s výstrahou o porušovaní autorských práv. Ak počet výstrah jednotlivca prekročí hranicu šiestich avíz, pristúpiť majú k ďalším opatreniam.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie všetky výstrahy sú však rovnaké. Kým prvé iba informujú, ďalšie sa spájajú s uznaním previnenia či dokonca znížením rýchlosti internetovej prípojky.

Cieľom tohto projektu má byť vytvorenie tlaku na tých, ktorí autorské práva porušujú zriedkavo. Firmy sa nádejajú, že zmenia ich návyky a umravnia ich správanie. Aký benefit majú z tohto projektu poskytovatelia internetu, nie je známe.

Správa však uvádza, že každý z nich si vybuduje svoj informačný systém na vlastné náklady. Z toho možno tušiť finančnú zainteresovanosť. To že hudobné a filmové vydavateľstvá monitorujú prevádzku P2P sietí, nie je žiadnou novinkou. Dáta zbierajú nepretržite a archivujú ich už niekoľko rokov.

Doposiaľ sa však aktivizovali iba v súdnych sporoch, kde vyčísľovali neprimerané výšky škôd spôsobené zdieľaním autorských diel internetistami. Teraz sa vďaka novému programu dostanú k ľuďom bližšie. Bez pomalých súdnych prieťahov, cez spoluprácu poskytovateľov internetu.

P2P siete sú stredobodom záujmu, pretože v nich nemožno oddeliť sťahovanie súborov od ich poskytovania ostatným účastníkom siete. Každý kto si konkrétny súbor sťahuje ho súčasne aj ponúka ostatným. Sledovaním prevádzky sietí možno ku každej IP adrese priradiť aj názov konkrétneho diela.

Informovala o tom agentúra AP.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680