SME
Nedeľa, 26. marec, 2023 | Meniny má Emanuel

Hackeri nabúrali po Facebooku aj Microsoft

Po Facebooku a Twitteri priznal prienik do počítačov vývojárov aj Microsoft.

(Zdroj: SITA/AP)

REDMOND, BRATISLAVA. Útočníci si našli cestičku aj do počítačov v centrále Microsoftu. Opäť využili škodlivý kód, ktorý sa im podarilo podstrčiť a infiltrovať do počítačov vývojárov a obchodníkov. Kedy sa tak stalo, firma neprezradila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedná sa už o tretiu firmu, ktorá v posledných týždňoch avizovala podobný bezpečnostný prešľap. Prípadom sa zaoberá FBI, ktorá sa snaží vypátrať identitu útočníkov. Podobne ako vo Facebooku a Twitteri, Microsoft tvrdí, že útočníci sa nezmocnili dát jeho klientov.

SkryťVypnúť reklamu

Je zrejmé, že antivírusovým a bezpečnostným softvérom chýbajú schopnosti, ktorými by vedeli odvrátiť hrozbu niektorých neznámych škodlivých kódov. Ak útočníci vyrobia kód na mieru, aby ho použili pre prienik, špionáž či odcudzenie údajov, používateľ sa o tejto snahe zväčša nedozvie.

Séria prienikov otvára diskusiu o bezpečnosti počítačových systémoch a súkromí používateľov. Tí zverujú nadnárodným spoločnostiam do rúk svoje súkromie s dôverou v jeho ochranu. Je však zrejmé, že útokom sa nevedia vyhnúť ani spoločnosti z technologickej špičky.

„Takýto druh útoku nie je prekvapením pre Microsoft ani pre iné spoločnosti, ktoré sa musia každodenne vysporadúvať s neúnavnými útokmi,“ povedal Matt Thomlinson, hovorca Microsoftu.

Informovala o tom agentúra Reuters.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V zákopoch sa objavujú aj cudzinci bez skutočných skúseností z armády.

Na pozvanie reagovali tisíce cudzincov.


23 h
Deti z Namíbie prišli do Považskej Bystrice v septembri 1989. Spoznávali Slovensko, slovenčinu aj lásku.

U nich zúrila vojna, u nás padal komunizmus. O neznámej kapitole dejín pátrala antropologička.


21. mar
Kristína Pomothy

Psychologička Kristína Pomothy vraví, že naša kultúra sa odklonila od mystických zážitkov.


23. mar
Miralem Pjanič (vľavo) na MS v drese Bosny a Hercegoviny.

Džeko? Možno to bude znieť hlúpo, ale naozaj nebolo cítiť, že nehral.


14 h

Neprehliadnite tiež

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


4 h
Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 3 ďalší 25. mar

Nové správy z sveta vedy.


a 2 ďalší 24. mar

Mechanochémia je perspektívna pri zhodnocovaní odpadov.


a 2 ďalší 24. mar

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  2. Sodastream sa mení
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  6. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  7. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  8. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 498
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 5 469
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 4 842
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 469
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 250
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 691
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 562
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 2 403
SkryťZatvoriť reklamu