MIAMI, BRATISLAVA. Fanúšikov fastfoodového reťazca Burger King prekvapila na Twitteri nečakaná správa. „Boli sme predaní firme McDonald’s,“ objavilo sa na Twitteri pod hlavičkou firmy. Reťazová správa svojim preposielaním v priebehu jedinej hodiny prilákala 30-tisíc používateľov.
Útočníci, ktorí sa zmocnili identity firmy na Twitteri, zmenili grafický profil účtu a rozosielali používateľom výsmešné správy o produktoch firmy. Pracovali ako vandali, ktorí poškodzujú múry budov, ibaže vo virtuálnom priestore.
Kým reťazec McDonald’s vyjadril súcit so svojim konkurentom, k útoku sa prihlásila hackerská skupina Lulz Security. „S našimi kolegami súcitíme. S prienikom nemáme nič spoločné,“ informovali zástupcovia spoločnosti McDonald’s.
Približne po hodine bol účet v sieti deaktivovaný. Nejde o prvý prípad zneužitia identity na sociálnej sieti Twitter. V minulosti sa útočníci zamerali na niekoľko denníkov a tlačových agentúr, aby pod ich hlavičkou rozšírili po internete nepravdivé správy.
Informovala o tom agentúra Reuters.