SME

Google si u nás registruje záhadnú značku Loon

Prihláška zatiaľ hovorí o telekomunikačných službách. Google svoj postup nekomentuje.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Jeff J. Mitchell)

Aktualizované v piatok o 23:43

BRATISLAVA. Telefonovanie z webu do pevných či mobilných sietí? Aplikácia na písanie krátkych správ alebo e-mailov? Či ďalší interaktívny spôsob zobrazovania máp? Čo skrýva americká spoločnosť Google pod značkou Loon, nevie zatiaľ nik. Už dva týždne si ju však spoločnosť registruje po celom svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Americký patentový úrad požiadala o registráciu značky Loon už pred dvomi týždňami, dňa 14. januára. Zahraničné noviny a technologické magazíny o novej služby s týmto názvom dosiaľ neinformovali.

SkryťVypnúť reklamu

V rovnaký deň požiadal Google o registráciu značky napríklad vo Francúzsku, o deň neskôr aj na Slovensku a v Českej republike. Podľa prihlášky má ísť o označenie telekomunikačných služieb.

Loon označuje v angličtine bláznivého či jednoducho zmýšľajúceho človeka, no ide aj o označenie vodných vtákov (heslo na Wikipédii).

Je nezvyčajné, že si Google na Slovensku registruje celosvetovú ochrannú známku ešte pred odhalením služby.

Napríklad o ochranu názvu webového prehliadača Chrome žiadal slovenský patentový úrad len vlani, pričom na Slovensku prehliadač ponúka už pár rokov.

Navyše, po registrácii pôjde len o ôsmu značku, ktorú má Google na Slovensku zapísanú. S výnimkou jedinej všetky označujú zabehnuté a fungujúce produkty.

Google One Pass bolo zase označenie rok fungujúcej platobnej brány pre vydavateľstvá, ktorá fungovala podobne ako slovenské Piano. Napriek registrácii tejto značky u nás, na Slovensku bránu Google nikdy nespustil.

SkryťVypnúť reklamu

Právnik Martin Husovec z mimovládnej organizácie European Information Society Institute upozornil, že na Slovensku sú chránené aj ďalšie značky americkej firmy. Ich ochranné známky si totiž Google registroval na celoeurópskej úrovni.

"To, že si niekedy Google registruje aj priamo národné známky, čím má len duplicitnú ochranu, má čisto strategické dôvody, pretože celoeurópska známka je ľahko napadnuteľná pre veľkosť Európskej únie," vysvetľuje Husovec.

Stanovisko spoločnosti Google sa nám v piatok popoludní získať nepodarilo, spoločnosť opätovne oslovíme na budúci týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 904
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 752
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 654
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 559
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 965
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 681
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 429
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 580
SkryťZatvoriť reklamu