Londýn 19. marca (TASR) - Počítačové hry môžu významne obohatiť schopnosť detí logicky myslieť. V štúdii na 700 deťoch vo veku od siedmich do 16 rokov vedci zistili, že hry ponúkajú určité vzdelávacie výhody.
Podľa zistení sa zlepšujú schopnosti detí komunikovať a riešiť problémy, pretože počítačové hry hrajú radi vo dvojiciach alebo malých skupinách. Zlepšili sa aj v matematike, hláskovaní a čítaní.
Riaditeľka výskumu Anne Sparrowhawková povedala, že vláda testuje spôsoby integrácie počítačových hier do výučby: "Tieto hry sa preukázali hodnotné najmä v zmysle strategického plánovania a logického myslenia. Učia deti správne sa rozhodovať v rôznych situáciách."
Výskumom sa zaoberá britské ministerstvo školstva. Hlavným protiargumentom je, že počítačový vek "podmínoval" výučbu založenú na knihách. Nedávne prieskumy ukázali, že pätnásťroční chlapci čítajú pre zábavu menej než dve hodiny týždenne, kým televíziu pozerajú 11 hodín a počítačové hry hrajú deväť hodín.
Vedci sa zaoberali strategickou hrou RollerCoaster Tycoon, kde hráči stavajú zábavný park a musia rozhodnúť, či je lepšie postaviť jednu veľkú húsenkovú dráhu alebo viacero menších. "Na rozdiel od názorov učiteľov si myslíme, že hra deťom ponúka čisté zhodnotenie toho, čo je správne a čo nesprávne."
Hra SimCity, kde hráči vytvárajú spoločnosti a stavajú mestá, podľa výskumníkov podporuje v deťoch logické myslenie a schopnosť "rozpoznať, že život nie je jednoduchý." Hra Championship Manager, kde hráči vedú futbalový tím, ich učí využívať databázy, ak sa chcú dozvedieť o výsledkoch jednotlivých futbalistov.