BRATISLAVA. Dostať slovenské pamiatky, prírodné krásy, folklór, tradíciu aj celú kultúru viac do sveta.
To je nový zámer spoločnosti Google, ktorá plánuje spustiť program „Google na slovenskú nôtu“. Mal by pomôcť spropagovať Slovensko v medzinárodnom prostredí.
Kultúrny fenomén
Technologický gigant sa rozhodol pomôcť Slovensku a jeho podnikateľom v propagácii krajiny.
Chce, aby si krajinu všimla aj mladšia, na technológie orientovaná generácia. Preto Google plánuje počas roka predstaviť niekoľko projektov zameraných na kultúru či podporu podnikania. Podľa informácií SME by sa malo prvým takýmto krokom predstaviť Google už zajtra.
„Celý kultúrny svet pozná pojmy ako talianska opera, francúzska architektúra, ruský balet, americký jazz, anglická populárna hudba či nemecká dráma,“ hovorí v tlačovom vyhlásení spoločnosti Štefan Nosáľ, umelecký vedúci a choreograf súboru Lúčnica.
„Slovenským kultúrnym fenoménom, ktorého bohatstvo a originalita stoja tiež za svetový obdiv, je náš folklór.“
Návrat Street View
Firma chce pomáhať v hľadaní nových či zaujímavých informácií o Slovensku, plánuje pomôcť pri digitalizácii dôležitých kníh a spisov a tie chce následne šíriť do sveta. Pri tom bude spolupracovať najmä s Národným osvetovým centrom.
Google tiež priznalo, že ešte tento rok by sa na slovenské cesty mohlo znovu vydať auto snímajúce svoje okolie pre projekt Street View. Malo by nasnímať ďalšie historické či prírodné krásy.
„Naším cieľom je, aby sme v spolupráci s partnermi uchovali a do sveta začali šíriť bohaté zvyky a tradície Slovenska,“ hovorí Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu.
„Zároveň chceme naďalej pomáhať rozvoju cestovného ruchu na Slovensku a generácii mladých Slovákov ukázať, že majú byť na čo hrdí.“