SME

Značkové názvy útočia na pravú hemisféru mozgu

Značkové názvy spracúva mozog inak ako bežné slová. Zamestnávajú hlavne pravú polovicu mozgu, ktorou vnímame emócie. Podľa časopisu New Scientist to zistili vedci z univerzity v Los Angeles.

V jednoduchom pokuse pozorovali 48 dobrovoľníkov, ako rýchlo a presne vedeli rozlíšiť bežné slová, značkové názvy a vymyslené výrazy. Pojmy sa im zobrazovali na pravej alebo ľavej polovici obrazovky.

Rozlíšenie normálnych slov ako pes, rieka alebo stôl bolo veľmi rýchle – najmä vtedy, keď sa objavovali pri pravom okraji obrazovky. To znamená, že chápanie týchto slov má na starosti ľavá polovica mozgu, ktorá je zodpovedná za reč a logiku a riadi aj vnímanie v pravej časti zrakového poľa. V prípade značkových názvov to bolo presne naopak. Aktivitu prejavovala pravá, „emocionálna“ polovica mozgu. Podľa vedcov to má zmysel, pretože takýto názov vyvoláva pri čítaní predstavy a asociácie, ktoré bývajú často emocionálne podfarbené. Zaujímavým poznatkom je, že ľudia ľahšie rozoznajú značkové názvy, ak sú napísané veľkými písmenami. (tasr)

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 334
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 565
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 413
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 067
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 776
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 805
SkryťZatvoriť reklamu