Skylink a CS Link klamali zákazníkov a neskoro ich informovali o tom, že spoplatnia služby. Rozhodol tak český regulátor a udelil pokutu.
PRAHA, BRATISLAVA. Skylink presviedčal zákazníkov, že sú jeho služby bezplatné napriek tomu, že si už účtoval mesačný servisný poplatok.
Zákazníkov totiž lákal na balíčky televíznych programov s menami Grátis pri Skylinku a Free pri službe CS Link, ktoré mali byť bez mesačného poplatku.
Balíčky síce po kritike premenoval, no ani tak sa nevyhol pokute. Český telekomunikačný úrad (ČTÚ) v decembri rozhodol, že Skylink klamal spotrebiteľov.
Klamali a neinformovali
Úrad za to udelil spoločnosti M77 Group, ktorá prevádzkuje obe služby, pokutu v maximálnej možnej výške, teda päť miliónov českých korún. Povedal to jeho hovorca František Malina.
Spoločnosť M77 Group, registrovaná v Luxemburgu, má českému regulačnému úradu zaplatiť aj ďalšiu pokutu, a to vo výške 10 miliónov českých korún.
Satelitná služba totiž podľa úradu klientov neskoro informovala o zmene obchodných podmienok, ktoré umožnili vyberať servisný poplatok.
„Tieto rozhodnutia nie sú právoplatné, spoločnosť sa proti nim odvolala,“ informoval Malina.
Čakajú na Luxemburg
Naše úrady odovzdali prípad luxemburským náprotivkom. M77 totiž na Slovensku nemá sídlo ani prevádzku. „Urgujeme to, no zatiaľ sme nedostali odpoveď,“ reagovala šéfka Slovenskej obchodnej inšpekcie Nadežda Machútová: „Pokuta je jedna vec, jej vymožiteľnosť druhá,“ reagovala na situáciu v Česku.
Náš Telekomunikačný úrad spochybňuje, či vôbec má právomoc vyšetrovať a trestať satelitného operátora zo zahraničia. „Podľa názoru luxemburského regulátora spred dvoch rokov nejde o elektronickú komunikačnú službu,“ tvrdí hovorca teleúradu Roman Vavro.
Upozornil, že názor sa rozchádza aj na európskej úrovni. Maďarsko sa preto už obrátilo na Súdny dvor, aby povedal, či úrady môžu regulovať aj služby, ako sú Skylink či CS Link.