SME

Briti majú v domácnostiach 13-tisíc čiernobielych televízorov

Najviac čiernobielych televízorov je v Londýne. Ľudia za ne platia nižšie koncesie ako za farebné.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Koľko ľudí vo vašom okolí ešte sleduje televízne vysielanie na starom čiernobielom televízore? Ak sa aj napriek veľkej snahe márne snažíte nájsť čo i len jediného, mali by ste vedieť že v Británii je to inak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štátne úrady evidujú viac ako 13-tisíc domácností, ktorým farebné televízne obrazovky neučarili. Dodnes vraj sledujú správy na starom čiernobielom televízore. Ešte pred dvanástimi rokmi ich bolo viac ako 212-tisíc. Z ich počtu ubrala digitalizácia vysielania.

Výška koncesionárskych poplatkov za televízory sa Británii líši. Kým za farebný televízor zaplatí rodina ročne 145 libier, za čiernobiely iba 49. To môže byť pre niektorých stimulom, aby nové zariadenie nekupovali. Obzvlášť, ak je televízor pre nich vedľajšou záležitosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Briti totiž nemusia pri sledovaní televízneho vysielania vysedávať pred obrazovkou. Na internete je dostupné vysielanie všetkých staníc v reálnom čase, ale aj vo forme 30-dňového archívu. Sledovať ho možno na počítačoch, tabletoch i mobiloch, avšak iba z britských IP adries.

Briti pred časom hľadali najstarší funkčný televízor v krajine, ktorý dodnes slúži členom domácnosti. U Jeffa Borinskeho vypátrali televízor z roku 1936 s 30-centimetrovou obrazovkou, ktorý je nezvyčajný svojou konštrukciou.

Kým obrazovka smeruje k stropu miestnosti, diváci sledujú vysielanie cez zrkadlo namontované na drevenej skrinke televízora.

Majiteľ, ktorý je zberateľom starej elektroniky, ho upravil tak, aby si rozumel s moderným formátom vysielania.

Informovala o tom BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 886
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 463
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 222
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 574
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 837
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 168
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 129
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 851
SkryťZatvoriť reklamu