SME

Francúzi chcú blokovať internetovú reklamu

Francúzski používatelia internetu budú mať pokoj od otravnej reklamy. Druhý najväčší poskytovateľ internetu nainštaloval filter.

(Zdroj: Free.fr)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Rozlúčte sa s reklamami, ktoré na vás vyskakujú z navštívených webových stránok. Druhý najväčší poskytovateľ internetu vo Francúzsku – firma Free - sprístupnil aktualizáciu firmvéru pre smerovače svojich zákazníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zabudoval do nich filter pre internetovú reklamu. Nech použijete na surfovanie internetu v domácnosti akékoľvek zariadenie, reklamu zo stránok odstráni smerovač. Zrýchli načítavanie stránok, zníži objem prenesených dát a ušetrí čas.

Funkcia je automaticky aktivovaná pre každého, kto aktualizuje firmvér. Práve to znepokojilo prevádzkovateľov webov. Obávajú sa toho, čo ich návštevníci v rôznej intenzite robia svojpomocne už roky. Blokujú reklamu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prvých ohlasov však funkčnosť nie je dokonalá a bude vyžadovať ďalšie úpravy. Inšpirovať by sa mohli aj ďalšie firmy na trhu.

Reklamou obťažujú návštevníkov

Poskytovatelia internetových služieb používajú reklamu neuvážene. Obťažujú návštevníkov svojich webov neprimeraným množstvom reklamy.

Animované pútače lemujúce web, textové reklamy sú pod každým článkom, grafické ikony na každom voľnom mieste dizajnu. Je ich viac, ako pred niekoľkými rokmi. Ak ich na stránke napočítate dve desiatky, viete o čom je reč.

Množstvo reklám v poslednom desaťročí narastá a firmy používajú rôzne metódy, ako ich pre pomýlenie návštevníka zakomponovať do stránky.

Čím viac ľudí používa pre internetový prehliadač doplnky pre blokovanie reklamy, tým viac reklamy sa valí na tých, čo svoj prehliadač takejto službe naučiť nevedia. Práve im chce operátor Free pomôcť.

SkryťVypnúť reklamu

Je to vraj útok na príjmy

Prevádzkovatelia webov sa hnevajú a najradšej by zakázali všetky nástroje na filtrovanie reklamy. Argumentujú tým, že ich služby nie sú zadarmo a reklamy pomáhajú financovať ich činnosť. Aj keď ide o malé sumy, tvrdia že každý výpadok príjmov je pre nich silným zásahom do ekonomiky.

"Firma Free je nezodpovedná a môže ohroziť celý segment digitálnej ekonomiky,“ píše napríklad server Numerama.

Kdesi v pozadí však cítiť aj tlak na vývojárov najpoužívanejších internetových prehliadačov. Žiadny z nich neponúka funkciu filtrovania reklám ako štandardný nástroj.

Obsahujú iba funkciu pre obmedzenie sledovania, ktorú nariadila Európska únia. Filtre si treba doplniť doinštalovaním z repozitára rozšírení. Najpopulárnejším je Adblock Plus, ktorý bez prečistí aj slovenské weby.

SkryťVypnúť reklamu

Zasahujú do súkromia

Reklamné systémy robia aj svoju skrytú prácu. Sledujú aktivity užívateľov internetu a snažia sa podsúvať im reklamu podľa toho, na akých stránkach trávia svoj čas.

Čím je reklamná sieť väčšia, tým dokonalejšie informácie o internetistoch majú. Tie využíva nielen pre svoje aktivity, ale v rôznom štádiu spracovania ich speňažujú ďalej.

Aj keď sa jedná o zber dát s prvkom anonymity, ak nepoužívate filter na reklamu, internetový prehliadač by ste mali nastaviť tak, aby pri každom vypnutí či štarte zmazal všetky informácie z predchádzajúcich aktivít.

Na tému upozornil server Ars Technica.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 964
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 493
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 342
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 867
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 303
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 001
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 757
SkryťZatvoriť reklamu