Francúzi chcú blokovať internetovú reklamu

Francúzski používatelia internetu budú mať pokoj od otravnej reklamy. Druhý najväčší poskytovateľ internetu nainštaloval filter.

(Zdroj: Free.fr)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Rozlúčte sa s reklamami, ktoré na vás vyskakujú z navštívených webových stránok. Druhý najväčší poskytovateľ internetu vo Francúzsku – firma Free - sprístupnil aktualizáciu firmvéru pre smerovače svojich zákazníkov.

Zabudoval do nich filter pre internetovú reklamu. Nech použijete na surfovanie internetu v domácnosti akékoľvek zariadenie, reklamu zo stránok odstráni smerovač. Zrýchli načítavanie stránok, zníži objem prenesených dát a ušetrí čas.

Funkcia je automaticky aktivovaná pre každého, kto aktualizuje firmvér. Práve to znepokojilo prevádzkovateľov webov. Obávajú sa toho, čo ich návštevníci v rôznej intenzite robia svojpomocne už roky. Blokujú reklamu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa prvých ohlasov však funkčnosť nie je dokonalá a bude vyžadovať ďalšie úpravy. Inšpirovať by sa mohli aj ďalšie firmy na trhu.

Reklamou obťažujú návštevníkov

Poskytovatelia internetových služieb používajú reklamu neuvážene. Obťažujú návštevníkov svojich webov neprimeraným množstvom reklamy.

Animované pútače lemujúce web, textové reklamy sú pod každým článkom, grafické ikony na každom voľnom mieste dizajnu. Je ich viac, ako pred niekoľkými rokmi. Ak ich na stránke napočítate dve desiatky, viete o čom je reč.

Množstvo reklám v poslednom desaťročí narastá a firmy používajú rôzne metódy, ako ich pre pomýlenie návštevníka zakomponovať do stránky.

Čím viac ľudí používa pre internetový prehliadač doplnky pre blokovanie reklamy, tým viac reklamy sa valí na tých, čo svoj prehliadač takejto službe naučiť nevedia. Práve im chce operátor Free pomôcť.

Je to vraj útok na príjmy

Prevádzkovatelia webov sa hnevajú a najradšej by zakázali všetky nástroje na filtrovanie reklamy. Argumentujú tým, že ich služby nie sú zadarmo a reklamy pomáhajú financovať ich činnosť. Aj keď ide o malé sumy, tvrdia že každý výpadok príjmov je pre nich silným zásahom do ekonomiky.

"Firma Free je nezodpovedná a môže ohroziť celý segment digitálnej ekonomiky,“ píše napríklad server Numerama.

Kdesi v pozadí však cítiť aj tlak na vývojárov najpoužívanejších internetových prehliadačov. Žiadny z nich neponúka funkciu filtrovania reklám ako štandardný nástroj.

Obsahujú iba funkciu pre obmedzenie sledovania, ktorú nariadila Európska únia. Filtre si treba doplniť doinštalovaním z repozitára rozšírení. Najpopulárnejším je Adblock Plus, ktorý bez prečistí aj slovenské weby.

Zasahujú do súkromia

Reklamné systémy robia aj svoju skrytú prácu. Sledujú aktivity užívateľov internetu a snažia sa podsúvať im reklamu podľa toho, na akých stránkach trávia svoj čas.

Čím je reklamná sieť väčšia, tým dokonalejšie informácie o internetistoch majú. Tie využíva nielen pre svoje aktivity, ale v rôznom štádiu spracovania ich speňažujú ďalej.

Aj keď sa jedná o zber dát s prvkom anonymity, ak nepoužívate filter na reklamu, internetový prehliadač by ste mali nastaviť tak, aby pri každom vypnutí či štarte zmazal všetky informácie z predchádzajúcich aktivít.

Na tému upozornil server Ars Technica.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 078
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 902
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 840
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 199
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 634
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 212
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 310
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 275
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 110