Francúzi chcú blokovať internetovú reklamu

Francúzski používatelia internetu budú mať pokoj od otravnej reklamy. Druhý najväčší poskytovateľ internetu nainštaloval filter.

(Zdroj: Free.fr)

PARÍŽ, BRATISLAVA. Rozlúčte sa s reklamami, ktoré na vás vyskakujú z navštívených webových stránok. Druhý najväčší poskytovateľ internetu vo Francúzsku – firma Free - sprístupnil aktualizáciu firmvéru pre smerovače svojich zákazníkov.

Zabudoval do nich filter pre internetovú reklamu. Nech použijete na surfovanie internetu v domácnosti akékoľvek zariadenie, reklamu zo stránok odstráni smerovač. Zrýchli načítavanie stránok, zníži objem prenesených dát a ušetrí čas.

Funkcia je automaticky aktivovaná pre každého, kto aktualizuje firmvér. Práve to znepokojilo prevádzkovateľov webov. Obávajú sa toho, čo ich návštevníci v rôznej intenzite robia svojpomocne už roky. Blokujú reklamu.

Podľa prvých ohlasov však funkčnosť nie je dokonalá a bude vyžadovať ďalšie úpravy. Inšpirovať by sa mohli aj ďalšie firmy na trhu.

Reklamou obťažujú návštevníkov

Poskytovatelia internetových služieb používajú reklamu neuvážene. Obťažujú návštevníkov svojich webov neprimeraným množstvom reklamy.

Animované pútače lemujúce web, textové reklamy sú pod každým článkom, grafické ikony na každom voľnom mieste dizajnu. Je ich viac, ako pred niekoľkými rokmi. Ak ich na stránke napočítate dve desiatky, viete o čom je reč.

Množstvo reklám v poslednom desaťročí narastá a firmy používajú rôzne metódy, ako ich pre pomýlenie návštevníka zakomponovať do stránky.

Čím viac ľudí používa pre internetový prehliadač doplnky pre blokovanie reklamy, tým viac reklamy sa valí na tých, čo svoj prehliadač takejto službe naučiť nevedia. Práve im chce operátor Free pomôcť.

Je to vraj útok na príjmy

Prevádzkovatelia webov sa hnevajú a najradšej by zakázali všetky nástroje na filtrovanie reklamy. Argumentujú tým, že ich služby nie sú zadarmo a reklamy pomáhajú financovať ich činnosť. Aj keď ide o malé sumy, tvrdia že každý výpadok príjmov je pre nich silným zásahom do ekonomiky.

"Firma Free je nezodpovedná a môže ohroziť celý segment digitálnej ekonomiky,“ píše napríklad server Numerama.

Kdesi v pozadí však cítiť aj tlak na vývojárov najpoužívanejších internetových prehliadačov. Žiadny z nich neponúka funkciu filtrovania reklám ako štandardný nástroj.

Obsahujú iba funkciu pre obmedzenie sledovania, ktorú nariadila Európska únia. Filtre si treba doplniť doinštalovaním z repozitára rozšírení. Najpopulárnejším je Adblock Plus, ktorý bez prečistí aj slovenské weby.

Zasahujú do súkromia

Reklamné systémy robia aj svoju skrytú prácu. Sledujú aktivity užívateľov internetu a snažia sa podsúvať im reklamu podľa toho, na akých stránkach trávia svoj čas.

Čím je reklamná sieť väčšia, tým dokonalejšie informácie o internetistoch majú. Tie využíva nielen pre svoje aktivity, ale v rôznom štádiu spracovania ich speňažujú ďalej.

Aj keď sa jedná o zber dát s prvkom anonymity, ak nepoužívate filter na reklamu, internetový prehliadač by ste mali nastaviť tak, aby pri každom vypnutí či štarte zmazal všetky informácie z predchádzajúcich aktivít.

Na tému upozornil server Ars Technica.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dôležité fakty o pakte, pre ktorý Lajčák hrozí demisiou

Globálny pakt o migrácii vzbudzuje vášne v slovenskej politike.

DOMOV

Chceli sme hovoriť s Vaľovou, poslala na nás políciu

Vaľovej prehrala voľby arogancia, hovoria Humenčania.

ŠPORT

Weiss ťažko znášal, že nehral. Natruc opustil striedačku

Slováci sa v Lige národov prepadli o triedu nižšie, nevyužili potenciál.

Neprehliadnite tiež

Facebook má celosvetové výpadky, hlásia používatelia

Úplný výpadok má takmer polovica ľudí.

Instagram bude odstraňovať falošné lajky a sledovateľov

Niektorí ľudia umelo zvyšujú svoj vplyv.

Podcast Tech_FM

Pod Grónskom je obrovský kráter, čosi narazilo do Zeme

Ľad môže ukrývať odpoveď na záhadu.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  2. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  3. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  4. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  7. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. S mobil bankingom nosíte banku vo vrecku
  2. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť?
  3. Deti z Kľušova už vedia zachraňovať životy
  4. Vyberáme správny názov firmy
  5. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  6. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  7. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  8. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  9. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  10. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 26 126
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 449
  3. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 15 361
  4. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 14 517
  5. Slovákom na účtoch leží 17 miliárd. Ako ich zhodnotiť? 14 393
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 11 487
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 5 427
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 5 209
  9. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu 3 544
  10. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka! 3 359