TOKIO, BRATISLAVA. Pred dvanástimi rokmi prišla na trh firma Sony s hernou konzolou PlayStation 2, ktorá si získala množstvo fanúšikov hernej zábavy. Podarilo sa jej vytvoriť z obývačiek centrá pre celú rodinu.
Dnes schádzajú z výrobných liniek v Japonsku posledné kusy tohto modelu, aby uvoľnili kapacitu pre pripravovanú novinku. Firma po šesťročnom predaji konzoly PlayStation 3 uvažuje, že oživí trh jej novou verziou s číslom 4.
Za úspech vďačí PlayStation 3 vhodnému načasovaniu. Firma s konzolou prišla v momente, keď konkurencia nemala v rukáve žiadne esá a spotrebitelia obdivovali novú záznamovú technológiu Blu-ray. Herná konzola bola dlhé roky jedným z najdostupnejších Blu-ray prehrávačov na trhu a vývojári hier sa postarali o to, aby sa stala hitom.
Majitelia druhej generácie PlayStation sa však obávať nemusia. Vývojári si uvedomujú, že v domácnostiach je viac ako 150 miliónov konzol, a teda aj dopyt po hernej zábave. Hry budú pre túto platformu vyvíjať naďalej.
Herné konzoly však musia v súčasnosti čeliť konkurencii, ktorá je bližšie k hráčom ako televízor v obývačke. Ide o tablety a smartfóny, ktoré sú spoločníkmi technologických nadšencov na každom kroku. Spolu s hrami a multimédiami, ktoré sú na špici ich využívania.
Informoval o tom austrálsky list Yahoo News.