SEOUL, BRATISLAVA. V deviatich z desiatich televízorov nájdete na pultoch predaní LCD displeje. Nie je to náhoda. Ich výroba je podstatne lacnejšia ako je tomu pri konkurenčných technológiách. Firmám sa doposiaľ nepodarilo vyvinúť žiadnu modernú alternatívu, za ktorú by boli masy spotrebiteľov ochotné zaplatiť.
Vývoj LCD displejov neskončil a každoročne sa vylepšuje ich kontrast a farebné podanie, aj keď podľa odhadov analytikov z minulosti mali byť už za zenitom. Veľké nádeje vkladali do novšej OLED technológie, ktorá je atraktívna svojou nízkou spotrebou, farebným podaním a tenučkou hrúbkou.
Samsung a LG, ktoré majú s OLED displejmi skúsenosti, však dosiaľ neprišli na to, ako znížiť ich výrobné náklady na prijateľnú mieru. S OLED technológiu sa stretnete iba v drahých smartfónoch a tabletoch.
Nie preto, že by OLED displeje vyžadovali, ale preto že spotrebitelia sú ochotní pri módnych hitoch zaplatiť viac, ako je nutné. A to predstavuje odbytový kanál pre technológiu, ktorá je zatiaľ pre firmy stratová.
Televízory s OLED obrazovkami ohlásili pre budúcoročnú sezónu viacerí výrobcovia. Pôjde však o prémiové, drahé modely určené pre príliš úzke spektrum spotrebiteľov. Firmy sa musia prezentovať svojim pokrokom vo vývoji aj na trhu. Bez ohľadu na ziskovosť.
Je prirodzené, že LCD technológiu drží pri živote biznis. Bez ohľadu na to, či vývoj napreduje takým tempom, aké je žiadané. Výrobné linky produkujú zisky a o dopyt nie je núdza. Musíme preto očakávať, že LCD technológiu sa firmy budú snažiť udržať pri živote čo najdlhšie.
Upozornila na to agentúra Reuters.