SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Za mobilné služby, aplikácie či reklamu minú používatelia a podnikatelia tento rok viac než 30 miliárd dolárov. Vyčíslila to agentúra ABI Research, ktorá hodnotila výdavky mobilných používateľov.
Znamená to takmer dvojnásobný nárast v porovnaní s minulým rokom. Je viac ako isté, že s novými dokonalejšími smartfónmi bude trh rásť aj v budúcich rokoch. Možno aj na úkor rovnakého priestoru v segmente počítačov.
„Vysoký záujem používateľov o mobilné aplikácie bol zrejmý už dlhú dobu podľa počtov sťahovaní“ povedal analytik Aapo Markkanen z ABI Research. Od tohto roku sa však firma sústredí na finančné hodnotenie trhu.
Podľa odhadov nejde o zlatú horúčku, ktorá čoskoro zhasne. Tí čo sa s aplikáciami na trhu uchytili, majú šancu brať svoj podiel z príjmov vývojárov a poskytovateľov služieb.
Používatelia menia svoje návyky a prerozdeľujú svoj čas čoraz viac v prospech vreckových zariadení. Sú ochotní zaplatiť peniaze za funkcie a služby, ktoré majú v počítači zadarmo.
Odhaduje sa, že tretina peňazí putuje do vreciek spoločnosti Google. Tá má nielen silný operačný systém využívaný mnohými výrobcami, ale aj portfólio služieb a reklamný priestor určený práve pre mobilných používateľov.
Informoval o tom PC Magazine.