Dánska strana sledovala cez cookies správanie voličov

Predvolebnú reklamu na internete zobrazovali iba voličom s nejasným názorom. Úrad pre ochranu dát prípad vyšetruje.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

COPENHAGEN, BRATISLAVA. Tvrdia že robili iba to, čo robia podniky v reklamnom biznise každodenne. Predvolebnú reklamu na svoju politickú stranu zobrazovali iba tým voličom, ktorí ešte neboli pevne rozhodnutí.

Vyšetrovaniu svojich praktík čelí dánska sociálno-liberálna strana Radikale Venstre. Pri internetovej reklame využila taktiku, ktorá sa javí byť neetická. Svoju reklamu cielili podľa informácií z cookies.

Interaktívna reklama sa pýtala používateľov, či súhlasia alebo nesúhlasia s niektorými zásadnými otázkami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odpovede sa zapisovali do cookies internetového prehliadača. Ak politický profil internetistu odporoval programu strany alebo sa s ním úplne zhodoval, Radikale Venstre inzertný priestor nevyužila. Ak bol profil používateľa nerozhodný, strana sa ho snažila reklamou osloviť.

Tento model mal ušetriť strane peniaze. Celkovo mala podľa svojej správy pod palcom 2,2 milióna používateľov.

„Vzhľadom na náš malý rozpočet bolo dôležité, aby sme sa zamerali iba na tých, kde to má zmysel“ povedal Rasmus Christensen, ktorý stojí na čele RV.

Strana vo voľbách získala 9,5 percenta hlasov a dostala sa do vlády. Pri predchádzajúcich voľbách iba zľahka prekročila 5-percentnú hranicu.

Ide o precedens ktorý prenikol na verejnosť a nie je vylúčené že rovnakú stratégiu použili v minulosti iné strany v rôznych krajinách.

Informoval o tom Wall Street Journal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 12 775
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 684
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 948
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 772
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 750
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 460
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 683
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 824
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 422
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 996