COPENHAGEN, BRATISLAVA. Tvrdia že robili iba to, čo robia podniky v reklamnom biznise každodenne. Predvolebnú reklamu na svoju politickú stranu zobrazovali iba tým voličom, ktorí ešte neboli pevne rozhodnutí.
Vyšetrovaniu svojich praktík čelí dánska sociálno-liberálna strana Radikale Venstre. Pri internetovej reklame využila taktiku, ktorá sa javí byť neetická. Svoju reklamu cielili podľa informácií z cookies.
Interaktívna reklama sa pýtala používateľov, či súhlasia alebo nesúhlasia s niektorými zásadnými otázkami.
Odpovede sa zapisovali do cookies internetového prehliadača. Ak politický profil internetistu odporoval programu strany alebo sa s ním úplne zhodoval, Radikale Venstre inzertný priestor nevyužila. Ak bol profil používateľa nerozhodný, strana sa ho snažila reklamou osloviť.
Tento model mal ušetriť strane peniaze. Celkovo mala podľa svojej správy pod palcom 2,2 milióna používateľov.
„Vzhľadom na náš malý rozpočet bolo dôležité, aby sme sa zamerali iba na tých, kde to má zmysel“ povedal Rasmus Christensen, ktorý stojí na čele RV.
Strana vo voľbách získala 9,5 percenta hlasov a dostala sa do vlády. Pri predchádzajúcich voľbách iba zľahka prekročila 5-percentnú hranicu.
Ide o precedens ktorý prenikol na verejnosť a nie je vylúčené že rovnakú stratégiu použili v minulosti iné strany v rôznych krajinách.
Informoval o tom Wall Street Journal.