SYDNEY, BRATISLAVA. Obchodníci začali používať novú technológiu, ktorou sledujú zákazníkov v predajni. Figuríny so zabudovanou kamerou v oku rozoznávajú tváre zákazníkov, aby spoznali ich návyky a upozornili na zlodejov.
Je to iné ako bezpečnostné kamery s nízkym rozlíšením, ktoré visia zo stropu a zaznamenávajú dianie pred objektívom. Figuríny EyeSee sledujú tváre zákazníkov z ľudskej perspektívy a vyhodnocujú informácie v počítači.
Počítajú mužov, ženy a deti, delia ich podľa rasy a zbierajú marketingové informácie o ich správaní. Upozornia na známych zlodejov z centrálnej databázy.
Je to, ako keď internetové firmy špehujú každodenné návyky na internete. Bez mena, avšak s jasným identifikátorom. Proti tejto praktike sa možno brániť iba tým, že obchod nenavštívite.
Nové kamerové systémy používajú snímače s vysokým rozlíšením a zbierajú dáta pre ďalšie počítačové spracovanie. S tým legislatíva príliš nepočíta.
Výrobcom je talianska spoločnosť Almax SpA, ktorá predáva svoje produkty v štyroch krajinách Európy a v USA. Figurína vyjde obchodníka na 4-tisíc eur, potrebný je k nej softvér na vyhodnocovanie.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.