SYDNEY, BRATISLAVA. Austrálska národná banka dôveruje hlasovej biometrii viac ako odtlačkom prstov. Kým v odtlačkoch sa ukrýva v priemere 40 bezpečnostných prvkov, v hlase ich je trojnásobok.
Technológia pomáha pri telefonickom bankingu, kde ostatné banky používajú iba PIN kódy. Na rozdiel od osobného kontaktu na pobočke nemôže cez telefón pracovník skontrolovať identitu klienta. Dokáže to však počítač so softvérom, ktorý je vo vývoji od roku 2009.
Aby sa zamedzilo zneužitiu hlasu na nahrávkach, klient musí zodpovedať niekoľko jednoduchých otázok, ktorých znenie nie je možné predpovedať. Po overení správnosti odpovedí operátorom sa softvér postará o to, aby priradil hlas k zoznamu známych identít.
Systém v súčasnosti používa 140-tisíc zákazníkov. „Ide o veľmi robustný prístup k bezpečnosti,“ povedal Adam Bennett, ktorý má na starosti transformáciu banky.
Kým ostatné spoločnosti sa spoliehajú na to, že v bankomatoch a platobných termináloch začnú používať namiesto PIN-ov odtlačky prstov, Austrálčania vidia budúcnosť v hlasovom prejave.
Informoval o tom magazín ZDnet.