CANBERRA, BRATISLAVA. Austrálska pošta v spolupráci s partnermi buduje službu digitálnej pošty. Chce tým zamedziť odlivu svojich zákazníkov, ktorí čoraz intenzívnejšie siahajú po elektronických službách. Digitálna pošta im má dopriať komfort v plnom rozsahu.
Od digitálnych poštových priečinkov sa očakáva nielen zasielanie vyúčtovaní, faktúr a úradných dokumentov bez použitia papiera, ale aj pohodlný styk s poštou bez toho, aby zákazníci nemuseli chodiť na pobočku.
Obyčajnému e-mailu chýba bezpečnosť a funkcie, ktoré by sledovali doručenie, vyzdvihnutie či identifikovali obe komunikujúce protistrany. Digitálny poštový priečinok, ktorý vo svete už niektoré krajiny používajú, má byť moderným riešením.
„Každý má dnes e-mail, avšak pri dôležitých veciach sa spolieha vždy na papier,“ povedal šéf nového podniku Digital Post Australia. „Digitálny poštový priečinok overuje totožnosť odosielateľa a prijímateľa“.
Analytici sú však k projektu skeptickí a tvrdia, že digitálne poštové priečinky sú desať rokov starou technológiou, ktorá ani vtedy na seba nestrhla pozornosť trhu.
Bezpečnostní experti upozorňujú, že digitálne dokumenty sústredené na jedinom mieste sú omnoho zraniteľnejšie, ako papierové doklady v domácnostiach a firmách. Ukazujú na početné prieniky do systémov a úniky informácií.
Austrálska pošta pracuje na vývoji približne rok. Ide o súčasť programu digitálnej transformácie, ktorá bude stáť 2 miliardy dolárov. Podnik, ktorý bol pred 20 rokmi komunikačným monopolom, má pod palcom už iba percento komunikácie. Z koláča si vzali podiel poskytovatelia internetu, mobilní operátori i špeditéri.
Informoval o tom server smh.com.au.