SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. V poslednom štvrťroku sa vo svete predalo takmer 170 miliónov smartfónov. To je o 47 percent viac ako pred rokom. Polovica z nich bola od Samsungu a Apple.
Záujem spotrebiteľov o smartfóny neustáva. Siahajú po nových technológiách, aby sa ich mobily vo vreckách priblížili počítačom.
Cenia si veľké dotykové displeje, rýchly prístup k internetu a mobilnú zábavu. Citlivo však vnímajú, čo je „in“ a čo nie. Investície do dizajnu a technológií sa lídrom vyplatia.
Juhokórejský Samsung predal v poslednom kvartáli 55 miliónov smartfónov, čo predstavuje tretinu objemu trhu. Vyčíslila to analytická spoločnosť Gartner. Apple predal v rovnakom čase 23,6 milióna iPhonov. V porovnaní s minulým rokom si polepšil o 36 percent, trh však rástol rýchlejšie.
Obe firmy čakajú na predvianočnú sezónu, ktorá by mala byť rekordnou. Ohroziť ju môže iba rastúci dopyt po tabletoch.
Darí sa aj Google s ich mobilným systémom Android. Ten v súčasnosti beží na 72 percentách smartfónov. Pre jeho bezplatnú dostupnosť si ho osvojili mnohí výrobcovia mobilov. Popularite sa teší aj v Ázii.
Výrobcovia mobilov, ktorí v posledných rokoch zaznamenali prudké poklesy dopytu, skúšajú nové taktiky, ktoré by im pomohli udržať ich postavenie. RIM chystá predstavenie novej verzie svojho systému a zariadení, Nokia sa spolieha na Windows Phone 8.
Informoval o tom denník India Times.