RIDGEFIELD PARK, BRATISLAVA. Samsung chce vynoviť „smart“ televízory interaktívnymi funkciami. Aplikácie budú sledovať televízne vysielanie a vstupovať do neho svojimi funkciami a aktivitami. To má zmeniť pasívny prístup televíznych divákov.
Na projekte, ktorý využije technológie SoundPrint a SyncPlus, bude Samsung spolupracovať s firmou Yahoo. Tá zbierala skúsenosti pri budovaní svojej platformy Connected TV, s ktorou začínali vo svojich televízoroch viacerí výrobcovia.
Koniec pasívnemu sedeniu
Myšlienka je jednoduchá. Systém bude sledovať vysielanie, aby mal prehľad o tom, na čo sa divák pozerá. V závislosti na obsahu ponúkne doplnkové informácie, funkcie a aktivity.
Ak sledujete šport, môžete si staviť na víťaza. Počas reklám máte možnosť preskúmať ponuku podrobnejšie a pri rôznych tematických programoch sa môžete pripojiť ku komunite, ktorá ich sleduje na internete.
Identifikátory budú do vysielania vkladať priamo tvorcovia kanálov, ktorí budú s výrobcami spolupracovať. Firmy ohlásili pilotnú spoluprácu so Showtime Networks a National Geographic, postupne pribudnú ďalšie.
Takáto zmena by mohla výrazne zmeniť spôsob, akým diváci trávia čas pri televízoroch. Tam, kde sa pasívne, skupinové sledovanie mení na zábavu jednotlivca, dokáže novinka ponúknuť novú skúsenosť.
Komfort stále zaostáva
Bariérou je iba nemotorné ovládanie televízorov, ktoré dosiaľ neponúkli komfort porovnateľný s počítačmi.
Výrobcovia prepájajú televízory s tabletmi a smartfónmi namiesto toho, aby nedostatok odstránili.
Informoval o tom magazín TheNextWeb.