KALKATA, BRATISLAVA. Výrobcov fotoaparátov vystrašil silný pokles dopytu po kompaktoch. Kým doposiaľ boli zvyknutí na 40-percentný medziročný nárast predaja, v tomto roku čelia 5-percentnému poklesu.
Vinia z toho záujem spotrebiteľov o smartfóny. Ich prednosťou je, že fotografie z nich možno priamo odoslať na internet a ich využiteľnosť je narozdiel od fotoaparátov všestranná. Fotoaparáty sa stali nepraktickou príťažou.
Fotoaparát 2.0
Aktuálny prepad je vôbec prvým, ktorý priznávajú spoločnosti Canon aj Sony. Pre oživenie dopytu po kompaktoch už plánujú nové stratégie, ktoré by mohli obnoviť záujem spotrebiteľov.
Nová výbava kompaktných fotoaparátov bude kopírovať to, na čo sú zvyknutí používatelia smartfónov a tabletov.
Vynovené kompakty budú lákať používateľov na WiFi, mobilnú 3G konektivitu, priamy prístup k sociálnym sieťam, e-mailom či iným funkciám.
Firmy tiež chystajú veľké dotykové displeje a Android - čo už potvrdili zástupcovia spoločností Sony, Canon, Samsung a Panasonic. Snaha ponúknuť kvalitné zariadenie na fotografovanie sa zmení na boj o zákazníka.
Výrobcovia fotoaparátov už začali s Androidom experimentovať, i keď sa bránia tomu, aby z novej generácie fotoaparátov spravili smartfóny s veľkými objektívmi. Obávajú sa kanibalizácie trhu smartfónov, čo by spôsobilo iba preliatie peňazí z jedného segmentu do druhého.
Smartfóny inovovali
Kým výrobcovia fotoaparátov svojimi inováciami zaspali dobu, fotoaparáty v smartfónoch sa výrazne zlepšili.
Výrobcovia začali používať väčšie senzory, kvalitnejšiu optiku a nové spôsoby spracovania obrazového signálu rýchlejšími procesormi. Tým výrazne dohnali lacné kompakty.
Zaujala aj Nokia so svojim 41-megapixelovým senzorom v Nokii 808 PureView.
„Odkedy sa 5-megapixelové fotoaparáty stali štandardnou súčasťou smartfónov, kompakty sa stali nástrojmi na príležitostné použitie v špeciálnych situáciách,“povedal Himanshu Chakrawati, šéf najväčšieho mobilného predajcu v Indii.
Informoval o tom denník India Times.