SEATTLE, BRATISLAVA. Väčšina podnikov o použití Windows 8 na svojich počítačoch neuvažuje. V novej verzii operačného systému nevidí žiadne prednosti, ktoré by mohli byť užitočnými. Niektorí analytici tvrdia, že väčšina podnikov ju definitívne preskočí.
Windows 8 prichádza s vynoveným používateľským rozhraním, ktoré odbremeňuje používateľov od používania operačného systému a ich pozornosť premiestňuje priamo k aplikáciám.
Pre podniky nič nové
Vývojári počítajú s dotykovým ovládaním a snažia sa vytvoriť jednotné používateľské rozhranie pre mobily, tablety a stolové počítače.
„Windows 8 je vo svojej podstate viac spotrebiteľskou ako podnikovou platformou. Nejde o produkt, ktorý dáva zmysel pre použitie v podnikovom segmente“ povedal Dough Jonson z americkej bankárskej asociácie, ktorej členovia sú najväčšími nákupcami technológií. „Windows 8 neprináša žiadne nové podnikové funkcie“.
Odmietnutie osmičky je silným stimulom, ktorý určuje ako sa budú podniky správať pri vynovení svojho technologického parku. Odznievajúci systém Windows XP nahradia s najväčšou pravdepodobnosťou za Windows 7.
Nie je nezvyčajné, ak podniky nové operačné systémy pred plošným nasadením testujú 12 až 18 mesiacov. S migráciou na novú platformu sú vždy spojené nemalé náklady, čo obmedzuje možnosti návratu k pôvodnému stavu.
Doposiaľ podniky reagovali s pozitívnym ohlasom na každú novú verziu operačného systému s výnimkou Visty.
Tá sa stala akýmsi strašiakom, ktorého použitiu sa väčšina podnikov vyhla. Pri nákupe nových počítačov využila bezplatný downgrade na osvedčený Windows XP.
Ohrozené tržby z počítačov
Nezáujem podnikov o Windows 8 by tržby Microsoftu ovplyvniť nemal. V podnikovom segmente je zvykom využívať licenčné programy, ktorých cena nie je závislá od verzie Windows.
Firmy podľa nich majú právo na inovácie, Microsoft však svoje peniaze dostane bez ohľadu na to, či zostanú pri starej verzii operačného systému alebo použijú novú. To generuje Microsoftu približne 40 percent príjmov.
Hrozbou však môže byť klesajúci záujem o počítače, ktorý môže znížiť tržby za operačné systémy. Preto Microsoft vyvíja intenzívne aktivity v segmente smartfónov a tabletov, ktoré od počítačov preberajú štafetu.
Informovala o tom agentúra Reuters.