Poďte si zalietať na tabletoch, testovali sme simulátory

Trojica simulátorov z vás spraví leteckých kapitánov. Do oblakov sa pozriete v malej Cesne, obrovskom Boeingu či počas pristávania s raketoplánom.

Infinite Flight a detailné zobrazenie lietadiel.

Letecké simulátory sú roky spájané s počítačmi, kde sa snažia hráčovi priniesť čo najrealistickejší pocit z ovládania bojových a veľkých dopravných lietadiel.

Lietanie na tabletoch je rozdielne, zamerané na víkendových hráčov. Hľadajú kompromis, ktorý im prinesie radosť z lietania, a zároveň sa bude jednoducho ovládať.

X-Plane

info
Dopravné lietadlá
  • Boeing 737, 757, 747, 777 a 787
  • Airbus A320, A380
  • McDonnell Douglas MD-80
  • Concorde

appstore.png

gplay.png

Odľahčená verzia simulátora z PC platformy je aj na tabletoch stále komplexným simulátorom pre milovníkov lietania.

Aj keď sa na hre prejavuje jej vek v podobe priemernej grafiky a absentujúcej podpory pre Retina displej nového iPadu, pocit z lietania je veľmi dobrý.

Hra obsahuje niekoľko desiatok lietadiel a vrtuľníkov, civilných i vojenských.

V Android verzii sa väčšina z nich dokupuje, iOS verzia je bohatšia, s možnosťou rozšírenia o misie s raketoplánom. Pre bojové lietadlá nie sú prítomné žiadne misie.

Po vzlietnutí sa začnú objavovať nepriatelia s jednoduchým cieľom zneškodniť vás.

xplane_1.jpg

Kokpity lietadiel sú spracované v jednoduchšom 2D prostredí a majú dva univerzálne vzhľady – jeden pre staršie a jeden pre nové lietadlá. Umožňujú ovládať základné funkcie lietadla, ako je ťah motorov, výškové kormidlo, klapky či smerovku.

Moderný glass kokpit je spracovaný veľmi zaujímavo a s jeho pomocou sa dá v iPad verzii pristáť aj za veľmi zlej viditeľnosti. Autori do Android verzie nezapracovali zobrazenie prístrojov s výhľadom.

Pocit z lietania je dobrý, pohybové ovládanie reaguje v závislosti od použitého lietadla. Veľký dopravný Boeing 747 alebo Airbus A380 treba ovládať s rozvahou.

Divoké natáčanie tabletom tu nepomáha, potrebný je jemný a precízny pohyb. Po získaní potrebných skúseností si môžete let znepríjemniť zlým počasím, turbulenciami alebo slabou viditeľnosťou. K dispozícii je možnosť náhodnej poruchy motorov, prístrojov či podvozku.

Lietať je možné len v presne vymedzenom priestore, ktorý kopíruje skutočné miesta na svete. V Rakúsku vás čakajú Alpy, v San Franciscu nájdete slávny Golden Gate a v New Yorku stovky mrakodrapov. Preletieť z jedného konca mapy na druhý trvá dopravnému lietadlu približne 20 minút.

xplane_2.jpg

Infinite Flight

info
Dopravné lietadlá
  • Boeing 737, 747 a 787
  • Airbus A321, A330, A340 a A380
  • Bombardier CRJ-200
  • Embraer ERJ-170, 175, 190 a 195

appstore.png

wphone.png

Toto je nový simulátor, zameraný na dopravné lietadlá. Obsahuje síce niekoľko vojenských lietadiel, ani pri nich ale nie sú dostupné žiadne misie.

Výnimkou je starý Spitfire Mk VIII s akrobatickými kúskami či dopravný Boeing 747, pri ktorom je potrebné čo najjemnejšie pristáť.

Grafické spracovanie je na vysokej úrovni, s podporou Retina displeju pri novom iPade. Lietadlá sú detailné, pri mnohých z nich je animované zaťahovanie podvozku, vysunutie klapiek a dokonca aj aktivácia spätného ťahu motorov.

Krajina je zobrazená detailne, chýbajú tu ale 3D modely budov a letísk. Z väčšej výšky vidno opakujúce sa textúry miest. Lietať možno len vo vymedzenom priestore Kalifornie s desiatkami skutočných letísk.

if_1.jpg

Hra umožňuje dokupovanie lietadiel, ktoré výrobca priebežne dopĺňa. Kvalita spracovania modelov je veľmi dobrá, detailný 3D kokpit sa nachádza len pri niektorých z nich.

Základne dostupné lietadlá majú farby len jedného dopravcu, dokupované typy ich majú niekoľko. Lietať môžete s Lufthansou, KLM alebo aj poľským LOT.

Pocit z lietania je subjektívne lepší v porovnaní s X-Plane. Ostrejšie manévrovanie sa tu prejavuje realistickejšie a stratiť kontrolu nad lietadlom nie je až také zložité. Počiatočné stúpanie doplnené o ostré zatočenie znamená problém a dostať lietadlo pod kontrolu vyžaduje skúseného virtuálneho pilota.

if_2.jpg

F-Sim Space Shuttle

Aj pristávanie s raketoplánom môže byť zábavné. F-Sim Shuttle na to ide s peknou a detailnou grafikou, podporou Retina displeja a motivačným systémom hodnotenia.

Nájdete tu len jeden raketoplán a dve miesta na pristátie – JFK Space Center na Floride a Edwards AFB v Kalifornii.

Grafické spracovanie je na podobne vysokej úrovni ako pri Infinite Flight. Raketoplán je prepracovaný do najmenších detailov, podobne je na tom aj pristávacia plocha.

Krajina je plochá, z malej výšky viditeľne rozmazaná. Vo virtuálnej kabíne je možné sa voľne rozhliadať. Je detailná, s množstvom prístrojov, ktoré sú ale statické a nemenia sa počas celej doby pristávania.

fsim_1.jpg

Hra umožňuje plne manuálne ovládanie alebo uľahčené, pri ktorom sa o väčšinu vecí stará druhý pilot. Pristávanie si môžete znepríjemniť silným vetrom, turbulenciami alebo jedným z niekoľkých technických problémov. Aj napriek jednoduchému konceptu je hra návyková.

Každé pristátie je ohodnotené bodmi a svoju zručnosť si môžete s ostatnými hráčmi porovnať v oficiálnom rebríčku.

fsim_2.jpg

appstore.png gplay.png

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 991
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 757
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 155
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 695
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 295
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 728
  7. Kam do tepla v januári? 2 474
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 236
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 112
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 292

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

LG V30 je skoro dokonalý smartfón pre milovníkov multimédií

Špičkový výkon, skvelý fotoaparát a množstvo ďalších superlatív. Aký je nový smartfón od LG v skutočnosti?

DETSKÁ RUBRIKA

Krahulcom ublížili postreky. Z poškodených vajec sa mladé nikdy nevyliahli

Pôsobením chemikálií sa škrupina na vajíčkach stenčila a nasledoval smutný koniec. Keď si nádejná mama sadla na znášku, vajíčka pod ňou popraskali.

Prekvapivé príslušenstvo: Nintendo spojilo kartónové hračky a hraciu konzolu

Postavte si vlastný klavír, auto na diaľkové ovládanie či robotický oblek.

Prekonáva všetky limity. Nový fotoaparát má 400 megapixelové fotky

Jedna fotografia zaberie 2,4 gigabajtu úložného priestoru.

Môže ukrývať mayské tajomstvá. Našli najväčšiu zatopenú jaskyňu sveta

Potápači našli prepojenie dvoch jaskynných systémov, spolu sú dlhé 347 kilometrov.