SAN BRUNO, BRATISLAVA. Google mení stratégiu, ktorá určuje poradie videí pri vyhľadávaní. Kým doposiaľ boli na prvých priečkach videá s najväčším počtom kliknutí, po novom sa tam zobrazia tie, pri ktorých sledovaní strávili používatelia najviac času.
Novinka je jednou z viacerých zmien, ktoré majú vylepšiť vyhľadávač videí. Objem videí totiž narastá čoraz rýchlejším tempom a používatelia sa topia v rozsiahlej ponuke obsahu.
Testovacia prevádzka ukázala, že zmena triedenia výsledkov prispela k tomu, aby sa doba návštev používateľskej služby predĺžila.
Mnohé aktivity firmy pritom smerujú aj k tomu, aby používatelia intenzívnejšie využívali služby odberu kanálov. Nielen v počítači, ale aj na mobilných zariadeniach a televízoroch s internetovým pripojením.
YouTube má dnes 800 miliónov používateľov, ktorým mesačne sprostredkuje tri miliardy hodín videozáznamov.
Informovala o tom firma na svojom blogu.