SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Vývojári Facebooku testujú s niekoľkými predajcami novú funkciu sociálnej siete. Ide o tlačidlo „Chcem to“, ktorým používateľ vo svojom profile tvorí zoznam produktov po ktorých túži.
Ten je v grafickej podobe s odkazom na obchod prístupný pre priateľov, aby v ňom našli inšpiráciu.
Zoznam želaných produktov nie je novinkou
V pilotnej prevádzke sa projektu zúčastňuje sedem amerických predajcov, v ktorých ponuke sa nové tlačidlo zobrazuje. Ak kliknete na tlačidlo, produkt sa stane súčasťou kolekcie vo vašom profile.
Táto funkcia nie je novinkou. Používatelia ju dôverne poznajú z rôznych elektronických obchodov. Po prvý krát by sa však zoznamy vysnívaných produktov mohli ukladať na jednom mieste, bez ohľadu na to u ktorého predajcu človek na ponuku klikne.
Facebook si od novinky sľubuje podporu elektronického predaja a nový zdroj príjmov. Nedávno pre vylepšenie hospodárenia pridal možnosť zasielania skutočných darčekov v USA.
Nie je vylúčené, že nové zoznamy by mohla firma použiť aj na cielenie inzercie a ponúk.
Biznis model? Neznámy
Podľa slov hovorkyne Facebooku nebude firma dostávať provízie za uskutočnenú kúpu tovarov. Finančný model tohto prvku je zatiaľ neznámy.
„Elektronický obchod je jedným z najlepších spôsobov speňaženia internetu“ – hovorí analytik Colin Sebastian.
Ak sa virtuálne služby spoja so skutočnými tovarmi, spotrebitelia sú ochotní platiť, pretože výsledkom ich kúpy je hmotná vec. Pilotný projekt prebieha v spolupráci s firmami Neiman Marcus, Michael Kors, Smith Optics, Wayfair, Fab.com a Victoria's Secret.
Po tom, čo bude spustený v USA v plnom rozsahu, nasledovať budú postupne ďalšie krajiny.
Informovala o tom agentúra Reuters.