Kancelársky balík EasyOffice je určený najmä pre začiatočníkov, ľudí, ktorí si sadajú k počítaču prvýkrát a potrebujú napísať list, vytvoriť jednoduchú tabuľku či skomprimovať dokumenty a odoslať ich e-mailom. Prispôsobené je tomu najmä ovládanie - pri prvom spustení každého programu sa otvorí prehľadný sprievodca, ktorý užívateľovi vysvetlí, ako vytvoriť jednoduchú prezentáciu v štýle PowerPoint či napríklad založiť databázu svojich kontaktov. Užívateľa na prvý pohľad prekvapia obrovské ikony reprezentujúce všetky základné funkcie programu. Tí skúsenejší však môžu sprievodcu ľahko vypnúť a jedným kliknutím zmeniť napríklad vzhľad EasyWordu tak, že bude takmer na nerozoznanie od tradičného Wordu od Microsoftu. Prekvapí len netradičné využitie pravého tlačidla myši - nevyvolá totiž kontextové menu známe z Windows, ale dočasne pridá na obrazovku veľké ikony reprezentujúce všetky funkcie programu.
EasyWord (na rozdiel od ostatných programov v balíku) nemá vlastný formát dokumentov, ale pracuje priamo s formátmi MS Word (doc), HTML, RTF, TXT a tiež ZIP - súčasťou balíka je totiž aj program EasyZip. Ten je dokonale integrovaný do ostatných nástrojov a začiatočníci určite ocenia, že napísaný textový dokument je možné priamo uložiť na disk už spakovaný, pripravený hoci na odoslanie e-mailom.
Okrem textového a tabuľkového procesora obsahuje EasyOffice aj program na vytváranie prezentácií, jednoduchých webových stránok, nástroje na sledovanie rodinných výdavkov, adresár kontaktov a tiež nie celkom všedný nástroj - syntetizátor reči, ktorý dokáže strojovým hlasom prečítať napísaný text. Súčasťou bezplatného balíka je aj korektor preklepov a synonymický slovník - samozrejme pre anglický jazyk.
Program je možné odporučiť všetkým začiatočníkom, ktorí potrebujú bez námahy vytvoriť jednoduché dokumenty. Podmienkou je však znalosť angličtiny alebo nemčine - ak ani jeden z jazykov dobre neovládate, základom práce s počítačom sa určite ľahšie naučíte v programe komunikujúcom vo vašej materčine.
(28 MB)
Autor: t