PALO ALTO, BRATISLAVA. Nové tlačidlo v sociálnej sieti má rozbehnúť biznis s drobnosťami. Firma chce motivovať používateľov k jednoduchému míňaniu drobných súm peňazí, z ktorých zatiaľ bližšie neurčená časť poputuje k investorom.
Na malej vzorke amerických používateľov teraz sociálna sieť testuje systém, ktorý zakúpila spolu s ambicióznou spoločnosťou Karma zo San Francisca a jej 16 vývojármi. Tí pracovali na mobilnej aplikácii, ktorá umožňovala posielanie darčekov.
Ak sa blíži dátum sviatku niektorého z vašich známych, pri jeho mene sa objaví ikona na odosielanie darčeku. Stačí si vybrať z aktuálnej ponuky, zaplatiť a zvyšok zariadi Facebook. Opýta sa obdarovaného na jeho poštovú adresu a zaistí doručenie.

Firma takto získava informácie do svojej skladačky osobných údajov, a zároveň vylepšuje hospodárenie.
V súčasnosti sú v ponuke kvety, Warholove tlačové reprodukcie, zmrzlina, hračky pre psov a kúpeľné balíčky, finálna ponuka však zatiaľ nie je známa. Uvažuje sa o kupónoch na odber tovaru v kaviarňach a sieťach rýchleho občerstvenia.
Každý používateľ si bude môcť v profile nastaviť svoje vlastné "darčekové" pravidlá. Ak nemáte radi čokoládu, alebo vás nepoteší dar vo forme ponožiek, jednoducho si to vopred nastavíte.
Kedy bude testovacia fáza uzavretá a spustená pre celý trh v USA, zatiaľ nie je známe. Isté však je že Facebook týmto krokom prekročí hranicu virtuálneho sveta, kde sa zarába jednoduchšie. Doposiaľ umožňoval iba zasielanie virtuálnych darčekov.
Informoval o tom server 9news Finance.