TORONTO, BRATISLAVA. Kanadskí taxikári ponúkajú svojim zákazníkom nevídaný komfort. Využívajú aplikáciu pre smartfóny a tablety na to, aby odpovedali pasažierom na všetky nevyslovené otázky. Pod kontrolou majú nielen privolanie, ale aj platby.
Obyvatelia Toronta používajú softvér už tri mesiace. Pre privolanie taxíka vytiahnu z vrecka svoj mobil a na jeho displeji sledujú, ako sa objednaný automobil blíži k nim.
Na mape sa zobrazuje poloha vodiča, ktorý na objednávku reagoval a popri automobile sa zobrazí jeho fotografia, meno a priamy telefonický kontakt.
Zákazník presne vie kde sa automobil nachádza a koľko minút mu bude trvať cesta. Zjednodušené sú aj platby. Keďže každý používateľ má vo svojom profile uložené informácie o platobnej karte, za furmanku zaplatí ťuknutím na displej mobilu.
Taxikári sú pod kontrolou softvéru a zákazníci majú istotu, že platia iba za tie služby, ktoré dostali. "Ide o revolúciu v celom biznise. Viete kto vás príde vyzdvihnúť. Vidíte jeho meno, telefónne číslo, ba aj fotografiu" hovorí taxikárka spoločnosti Hailo s 30 ročnou praxou.
V súčasnosti používa službu viac ako 400 taxikárov, ktorí sa odteraz zaobídu bez dispečerov a vysielačiek. Zákazníci si pochvaľujú spoľahlivosť a jednoduchosť systému.
Informovala o tom kanadská CTV News.