SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Výrobcovia čipov chcú vystúpiť z tieňa silných mobilných značiek. Intel sa snaží nových majiteľov mobilov upozorniť na to, že pod škrupinou nového telefónu je čip známeho výrobcu.
Oprášením úspešnej kampane Intel Inside z roku 1991 chce získať predstih pred Qualcommom a Nvidiou, ktoré si uvedomili vážnosť situácie. Vybudovať značku vnímanú zákazníkom je pre výrobcov čipov podstatne dôležitejšie ako v minulých rokoch.
Intel očakáva, že kampaň ktorá pred rokmi spravila z počítačov s oválnym logom prestížne stroje by mohla rovnako dobre zafungovať aj v segmente mobilných telefónov.
V tomto roku sa firemné logo objavilo na rubovej strane smartfónov, ktoré sa začali predávať v Británii, Indii a Rusku. Od januára ním chce firma intenzívne vstúpiť na trh v USA. Podľa prieskumu spoločnosti si používatelia mobilov netušia, čip akého výrobcu pod kapotou majú. Značky ako Qualcomm či Nvidia sú rovnakou neznámou, ako Intel vstupujúci na trh.
„Našim cieľom je vychovať zákazníkov tak, aby pri príchode do predajne hľadali na tabletoch a mobiloch logo Intel Inside tak, ako to robili pri počítačoch.“ povedal Brian Fravel z Intelu.
Na to aby zámer vyšiel musí firma zostaviť taký motivačný program pre výrobcov, aby na svoje smartfóny logá umiestňovali. Zvyčajným riešením je preplácanie časti celoplošnej produktovej inzercie, kde logo výrobcu čipov figuruje. Intel takýmto spôsobom výrobcom počítačov zaplatí 2,1 miliardy dolárov.
Vlajkovou loďou s čipom Intel je v súčasnosti Razr i z dielní Motorola Mobility, ktorá je vo vlastníctve firmy Google.
Analytici sa domnievajú, že silní výrobcovia obľúbených mobilov nebudú mať motiváciu, aby na svojich ramenách vyniesli výrobcov čipov na spotrebiteľské výslnie. Môže to byť však veľmi lákavé pre slabých výrobcov, ktorí by sa mohli vyšvihnúť vďaka dobrej povesti výrobcu čipu.
Informovala o tom agentúra Reuters.