LONDÝN, BRATISLAVA. Britov čaká príbeh podobný tomu, s ktorým na filmové plátna prišiel Willy Wonka. V šiestich čokoládových tyčinkách je ukrytá výhra vo výške 10-tisíc libier. Namiesto zlatých kupónov sa však pod obalom skrýva moderná elektronika.
GPS zariadenie sa spustí v momente, keď zákazník tyčinku rozbalí. Organizátorom súťaže začne odosielať informácie o polohe výhercu, aby im pomohlo pri jeho stopovaní. Budú mať 24 hodín na to, aby výhercu vyhľadali a odovzdali mu finančnú výhru.
Za netradičnou akciou je firma Nestle, ktorá chce na britskom trhu zvýšiť dopyt po svojich výrobkoch. „Veríme, že táto propagačná akcia osloví hlavne mužov, pri ktorých očakávame zvýšenie dopytu po malých čokoládových tyčinkách,“ uviedol zástupca spoločnosti.
Namiesto toho, aby spotrebitelia hľadali výhru, výhra bude s pomocou GPS koordinátorov hľadať samotných výhercov. Organizátori tejto akcie chcú na tomto fakte postaviť celú kampaň.
Aj keď Nestle tvrdí, že je prvou firmou ktorá skúša takýto postup, v minulosti už GPS zariadenia v marketingu použili. V roku 2010 vložil výrobca pracích práškov podobné zariadenia do škatúľ svojich výrobkov a zaistil, aby sa aktivovali v momente, keď spotrebiteľ vyzdvihne škatuľu z pultu predajne.
Všetci sledovali kroky budúcich víťazov na webe, čo vzbudilo rozporuplné reakcie výhercov. Kampaň poodhalila ich súkromie vo väčšom rozsahu, ako by si želali.
Skeptici tvrdia, že novej kampani na čokoládové tyčinky chýba šťava. Točí sa okolo čokolády a peniazov, ale chýba jej príbeh ktorý by prehovoril do duše.
Informoval o tom server PC Magazine.