Facebook speňaží vaše súkromie

Všetko čo ste o sebe prezradili na Facebooku, využije firma na to, aby na vás zacielila reklamu.

(Zdroj: facebook)

Všetko čo ste o sebe prezradili na Facebooku využije firma na to, aby na vás zacielila reklamu.

MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak ste slobodný muž v produktívnom veku, máte zamestnanie a ste fanúšikom športových áut, možno vás onedlho začnú na mobilných weboch a v aplikáciách otravovať reklamy s ponukou vysnívaných automobilov.

Ak vo svojom tablete navštívite internetový obchod, prednostne vám ponúkne tovary, o ktorých ste písali vo svojich príspevkoch alebo ste sa k nim priznali kliknutím na tlačidlo Like.

Facebook spúšťa mobilný reklamný systém, v ktorom chce speňažiť všetky informácie, ktoré ste v priebehu rokov poslali na jeho servery. Chce využiť konkurenčnú výhodu pred ostatnými prevádzkovateľmi reklamných systémov, ktorých informácie o používateľoch zaostávajú za tým, čo o vás Facebook vie.

Pre každého záujemcu

Reklamná sieť je otvorená pre každého záujemcu. Kým doposiaľ Facebook prevádzkoval reklamný priestor výhradne na svojom webe a aplikáciách, odteraz ponúkne túto možnosť každému.

Otestoval to pri hrách firmy Zynga. Stačí iba zaplatiť a pripraviť si pravidlá, aby reklama na používateľov zaúčinkovala.

Firma sľubuje, že utají identitu používateľov a inzerentom sprostredkuje iba nástroj na stanovenie pravidiel. V ňom budú môcť určiť vek a pohlavie ľudí, rodinný stav, počet detí, miesto kde sa nachádzajú, telefónnu predvoľbu, členstvo v skupinách či to, na ktoré Like si klikli.

Zaváži aj to, či pozitívny vzťah k predmetu inzercie majú aj priatelia prípadného klienta.

Inzerenti získajú prístup iba k identifikátoru, ktorý bude cestovať výmennými inzertnými systémami. Na základe neho Facebook určí, či sa inzerát zobrazí a zaúčtuje platbu.

Chce odvrátiť prepad na burze

Facebook sa netají tým, že od novej reklamnej siete očakáva prílev peňazí, ktorými financuje svoju prevádzku. Úspech by sa mohol prejaviť aj na raste cien akcií, ktoré sa neustále prepadávajú.

Len americký trh mobilnej reklamy má objem 2,61 miliardy dolárov, z ktorého viac ako polovicu má pod kontrolou Google. Facebook zastrešuje iba 2,8 percent tohto priestoru, konkurenčný Twitter približne 5.

Upozornil na to server TechCrunch.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Neschopnosť vykázať herne z Bratislavy nám ponúka príležitosť prelustrovať, aké osoby sú v pozadí hazardu.

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

SVET

‘Na Ukrajine bojujú nadrogovaní zombíci‘ je hoax

Rusi uviedli, že tam bojujú bojovníci s nadľudskými schopnosťami.

Neprehliadnite tiež

Google a Bing upracú z dosahu pirátske weby

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 364
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 10 784
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 145
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 855
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 521
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 376
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 923
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 759
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 088
  10. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 195

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop