Všetko čo ste o sebe prezradili na Facebooku využije firma na to, aby na vás zacielila reklamu.
MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak ste slobodný muž v produktívnom veku, máte zamestnanie a ste fanúšikom športových áut, možno vás onedlho začnú na mobilných weboch a v aplikáciách otravovať reklamy s ponukou vysnívaných automobilov.
Ak vo svojom tablete navštívite internetový obchod, prednostne vám ponúkne tovary, o ktorých ste písali vo svojich príspevkoch alebo ste sa k nim priznali kliknutím na tlačidlo Like.
Facebook spúšťa mobilný reklamný systém, v ktorom chce speňažiť všetky informácie, ktoré ste v priebehu rokov poslali na jeho servery. Chce využiť konkurenčnú výhodu pred ostatnými prevádzkovateľmi reklamných systémov, ktorých informácie o používateľoch zaostávajú za tým, čo o vás Facebook vie.
Pre každého záujemcu
Reklamná sieť je otvorená pre každého záujemcu. Kým doposiaľ Facebook prevádzkoval reklamný priestor výhradne na svojom webe a aplikáciách, odteraz ponúkne túto možnosť každému.
Otestoval to pri hrách firmy Zynga. Stačí iba zaplatiť a pripraviť si pravidlá, aby reklama na používateľov zaúčinkovala.
Firma sľubuje, že utají identitu používateľov a inzerentom sprostredkuje iba nástroj na stanovenie pravidiel. V ňom budú môcť určiť vek a pohlavie ľudí, rodinný stav, počet detí, miesto kde sa nachádzajú, telefónnu predvoľbu, členstvo v skupinách či to, na ktoré Like si klikli.
Zaváži aj to, či pozitívny vzťah k predmetu inzercie majú aj priatelia prípadného klienta.
Inzerenti získajú prístup iba k identifikátoru, ktorý bude cestovať výmennými inzertnými systémami. Na základe neho Facebook určí, či sa inzerát zobrazí a zaúčtuje platbu.
Chce odvrátiť prepad na burze
Facebook sa netají tým, že od novej reklamnej siete očakáva prílev peňazí, ktorými financuje svoju prevádzku. Úspech by sa mohol prejaviť aj na raste cien akcií, ktoré sa neustále prepadávajú.
Len americký trh mobilnej reklamy má objem 2,61 miliardy dolárov, z ktorého viac ako polovicu má pod kontrolou Google. Facebook zastrešuje iba 2,8 percent tohto priestoru, konkurenčný Twitter približne 5.
Upozornil na to server TechCrunch.