Facebook speňaží vaše súkromie

Všetko čo ste o sebe prezradili na Facebooku, využije firma na to, aby na vás zacielila reklamu.

(Zdroj: facebook)

Všetko čo ste o sebe prezradili na Facebooku využije firma na to, aby na vás zacielila reklamu.

MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak ste slobodný muž v produktívnom veku, máte zamestnanie a ste fanúšikom športových áut, možno vás onedlho začnú na mobilných weboch a v aplikáciách otravovať reklamy s ponukou vysnívaných automobilov.

Ak vo svojom tablete navštívite internetový obchod, prednostne vám ponúkne tovary, o ktorých ste písali vo svojich príspevkoch alebo ste sa k nim priznali kliknutím na tlačidlo Like.

Facebook spúšťa mobilný reklamný systém, v ktorom chce speňažiť všetky informácie, ktoré ste v priebehu rokov poslali na jeho servery. Chce využiť konkurenčnú výhodu pred ostatnými prevádzkovateľmi reklamných systémov, ktorých informácie o používateľoch zaostávajú za tým, čo o vás Facebook vie.

Pre každého záujemcu

Reklamná sieť je otvorená pre každého záujemcu. Kým doposiaľ Facebook prevádzkoval reklamný priestor výhradne na svojom webe a aplikáciách, odteraz ponúkne túto možnosť každému.

Otestoval to pri hrách firmy Zynga. Stačí iba zaplatiť a pripraviť si pravidlá, aby reklama na používateľov zaúčinkovala.

Firma sľubuje, že utají identitu používateľov a inzerentom sprostredkuje iba nástroj na stanovenie pravidiel. V ňom budú môcť určiť vek a pohlavie ľudí, rodinný stav, počet detí, miesto kde sa nachádzajú, telefónnu predvoľbu, členstvo v skupinách či to, na ktoré Like si klikli.

Zaváži aj to, či pozitívny vzťah k predmetu inzercie majú aj priatelia prípadného klienta.

Inzerenti získajú prístup iba k identifikátoru, ktorý bude cestovať výmennými inzertnými systémami. Na základe neho Facebook určí, či sa inzerát zobrazí a zaúčtuje platbu.

Chce odvrátiť prepad na burze

Facebook sa netají tým, že od novej reklamnej siete očakáva prílev peňazí, ktorými financuje svoju prevádzku. Úspech by sa mohol prejaviť aj na raste cien akcií, ktoré sa neustále prepadávajú.

Len americký trh mobilnej reklamy má objem 2,61 miliardy dolárov, z ktorého viac ako polovicu má pod kontrolou Google. Facebook zastrešuje iba 2,8 percent tohto priestoru, konkurenčný Twitter približne 5.

Upozornil na to server TechCrunch.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 784
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 368
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 211
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 145
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 828
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 603
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 526
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 194
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 822