SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Vývojári mikroblogovacej sociálnej siete Twitter menia svoju stratégiu. Aj keď zostávajú pri krátkych a prehľadných 140-znakových správach, chcú aby mali používatelia pohodlnejší prístup k fotografiám.
Už aj Twitter má hlavnú fotku
Nové používateľské rozhranie preberá najúspešnejšie prvky konkurentov – Facebooku a Google+. Hlavičku tvorí veľká fotografia, cez ktorú sa zobrazuje používateľský profil.
Pri nahrávaní sa očakáva veľký formát, aby vyznel aj na tabletoch s vysokým rozlíšením displeja.
Samotný profil zostáva nezmenený. Cieľom novej grafiky je ponúknuť používateľom neprehliadnuteľný priestor pre ich sebavyjadrenie.
Fotografie, ktoré používatelia sprístupňujú cez svoje príspevky sa zobrazujú v prehľadnom Photo Streame.
Ten zjednodušuje prístup k obsahu, ktorý je medzi používateľmi mobilných zariadení najatraktívnejším.
Zmenou prešli aj aplikácie pre platformy Android a iOS, ktoré podstatne zjednodušujú prehliadanie fotografií a prácu s novou grafikou.
Titulný obrázok možno nahrať priamo z mobilu alebo ho odfotografovať, snímky z príspevkov sa zobrazujú v náhľadoch s roztvorením na celú plochu displeja jediným kliknutím.
Asi 140 miliónov používateľov
Twitter doháňa to, čo v minulosti zanedbal. Sústredením sa na jednoduchosť a krátke textové odkazy fragmentoval návyky používateľov pri avizovaní multimediálneho obsahu.
Postupne musel odkúpiť populárne aplikácie a služby, aby obstaral všetko pod jednou strechou.
Twitter má 140 miliónov aktívnych používateľov, ktorí denne vytvoria viac ako 400 miliónov príspevkov. Z nich mnohí nevyužívajú webové rozhranie a aplikácie od Twitteru, ale softvéry a služby iných firiem – Hootsuite, MetroTwit, Echofon a iné.
To firme komplikuje situáciu pri financovaní chodu z peňazí získanej z reklamy. Preto sa tvorcovia Twitteru rozhodli zjednotiť používateľské prostredie a dodať mu atraktívne prvky tak, aby bolo pre používateľov prirodzené pristupovať k službe priamo, bez aplikácií tretích strán.
Na tému upozornil server cNet.