LONDÝN, BRATISLAVA. Ak patríte medzi tých, ktorí netrpezlivo čakajú na nové modely televízorov s OLED displejmi, ešte nejaký čas budete musieť vydržať. Výrobcovia menia stratégiu, aby si udržali príjmy.
Budúci rok sa bude niesť v znamení obrazoviek 2K a 4K Cinema. Doterajší 2,1-megapixelový FullHD štandard s rozlíšením 1920x1080 zobrazovacích bodov získa konkurenciu.
Cenovo dostupnejšie displeje 2K Cinema majú pri rozlíšení 2048x1080 bodov 2,2 milióna zobrazovacích bodov. Vďaka širokouhlému televíznemu formátu budú kopírovať filmársky formát bez straty zobrazených detailov.
Displeje 4K Cinema majú osloviť náročného diváka. Majú 8,85 milióna zobrazovacích bodov pri rozlíšení 4096x2160. Ich obraz obsahuje štvornásobne viac detailov ako na súčasných FullHD obrazovkách.
Výrobcovia panelov totiž zdokonalili svoje výrobné linky a pri výrobe displejov s menšími uhlopriečkami získali skúsenosti, ktoré teraz priniesli do sveta televízorov. So zaujímavou výzvou prichádza aj predvianočný trh.
Očakávať možno výrazný medziročný prepad cien pri modeloch s veľkými uhlopriečkami. Keďže „smart“ funkcie a 3D zobrazenie výraznejšie nezmenili návyky spotrebiteľov v obývačkách, firmy sa sústredia na veľkosť obrazu.
OLED televízory pre budúci rok sľubujú iba firmy LG a Samsung. Obe však avizovali dostupnosť modelov iba na domácom trhu.
Sharp, Toshiba, Sony, LG, Samsung Haier a HiSense avizujú masívny príchod 2K a 4K Cinema televízorov na svetové trhy, spolu so silou kampaňou na podporu predaja.
Upozornil na to server RegHardware.