OLED televízory sa opäť omeškajú

Výrobcovia televízorov uprednostnia LCD panely s vysokým rozlíšením pred novou OLED technológiou.

(Zdroj: AP)

LONDÝN, BRATISLAVA. Ak patríte medzi tých, ktorí netrpezlivo čakajú na nové modely televízorov s OLED displejmi, ešte nejaký čas budete musieť vydržať. Výrobcovia menia stratégiu, aby si udržali príjmy.

Budúci rok sa bude niesť v znamení obrazoviek 2K a 4K Cinema. Doterajší 2,1-megapixelový FullHD štandard s rozlíšením 1920x1080 zobrazovacích bodov získa konkurenciu.

Cenovo dostupnejšie displeje 2K Cinema majú pri rozlíšení 2048x1080 bodov 2,2 milióna zobrazovacích bodov. Vďaka širokouhlému televíznemu formátu budú kopírovať filmársky formát bez straty zobrazených detailov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Displeje 4K Cinema majú osloviť náročného diváka. Majú 8,85 milióna zobrazovacích bodov pri rozlíšení 4096x2160. Ich obraz obsahuje štvornásobne viac detailov ako na súčasných FullHD obrazovkách.

Výrobcovia panelov totiž zdokonalili svoje výrobné linky a pri výrobe displejov s menšími uhlopriečkami získali skúsenosti, ktoré teraz priniesli do sveta televízorov. So zaujímavou výzvou prichádza aj predvianočný trh.

Očakávať možno výrazný medziročný prepad cien pri modeloch s veľkými uhlopriečkami. Keďže „smart“ funkcie a 3D zobrazenie výraznejšie nezmenili návyky spotrebiteľov v obývačkách, firmy sa sústredia na veľkosť obrazu.

OLED televízory pre budúci rok sľubujú iba firmy LG a Samsung. Obe však avizovali dostupnosť modelov iba na domácom trhu.

Sharp, Toshiba, Sony, LG, Samsung Haier a HiSense avizujú masívny príchod 2K a 4K Cinema televízorov na svetové trhy, spolu so silou kampaňou na podporu predaja.

Upozornil na to server RegHardware.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Keď Slováci krotia morský vietor
  2. Ochrana pred tropickou horúčavou
  3. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  6. Škôlka od srdca
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  9. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 006
  2. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 10 168
  3. Vizuálny smog je problém 9 477
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 7 723
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 5 750
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 730
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 4 581
  8. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 901
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 781
  10. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 514