Výrobcovia televízorov broja proti tabletom a mobilom

Vďaka mobilnému webu sedia ľudia v obývačkách menej. Výrobcovia televízorov hľadajú spôsob, ako ich prilákať k obrazovkám na dlhší čas. Zakladajú konzorcium.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BERLÍN, BRATISLAVA. Toshiba, LG Electronics a Philips hľadajú stratégiu, ktorá pomôže zvýšiť popularitu televízorov v domácnostiach.

Výrobcovia chcú, aby ľudia využívali televízory aj na iné aktivity, ako sledovanie televízneho vysielania. Mali by sa stať multimediálnym centrom domácnosti.

Myšlienka však nie je nová. Pokúšal sa o to pred rokmi Intel s jeho víziou digitálnej obývačky. Jeho snaha dostať výkonný, tichý, multimediálny počítač pod každý televízor skončila s rovnakým neúspechom ako aktivity iných firiem. Ľudia ďalší počítač nepotrebujú. Jeho funkcie čiastočne prevzali inteligentné Smart telky.

Chybná stratégia

Inovácie v segmente mobilov a tabletov napredujú podstatne rýchlejšie ako pri televíznych prijímačoch. Aj keď moderným televízorom nechýba pripojenie k internetu a prístup k množstvu aplikácií, pozornosť pritiahnuť nedokážu.

Ovládanie televízorov je z diaľky niekoľkých metrov nemotorné a možnosti ich zobrazovania zaostávajú za tým, čo tablety a smartfóny ľudskému zraku naservírujú z niekoľkých centimetrov. Preto ich spotrebitelia z mnohých segmentov zábavy vyškrtli.

Smart TV Aliancia chce hľadať lepšie zaradenie pre televízory pri domácej zábave. Namiesto toho, aby boli smartfónmi s veľkou obrazovkou, zaradiť sa budú musieť kdesi medzi počítače a tablety.

Mnohí vidia v inteligentných televízoroch nový trh pre predaj multimédií, aplikácií a služieb. Zatiaľ sa to však nedarí a spotrebitelia míňajú peniaze inde.

Len pre pasívnu zábavu

Televízory si v domácnosti neustále držia svoju dlhoročnú podstatu. Sú miestom, kde sa rodina stretáva pre kolektívnu zábavu vo forme pasívneho sledovania toho, čo ponúkajú televízne stanice.

Ak je však možné zvoliť si kolektívnu alebo individuálnu zábavu z interaktívneho zdroja, ľudia radšej siahnu po počítači, tablete či smartfóne.

Členovia novej aliancie chcú v prvom rade ochrániť svoj biznis. Cítia, že spotrebitelia svoje návyky menia neradi a nové funkcie televízorov ich príliš nelákajú.

Ak firmy ako Apple a Google so svojimi televíznymi set-top boxami nájdu správnu cestu skôr ako výrobcovia televízorov, ich tržby budú ohrozené.

Informuje o tom denník The New York Times.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Je vám naponáhlo? Appka prezradí, kde je najbližší voľný záchod

Japoncom sa už nestane, že kým stoja v rade na WC, iné kabínky v dosahu chôdze sú prázdne.

Rýchle mobilné 5G siete sú na dosah, testuje ich viacero operátorov

Nové technológie pomôžu rozvoju internetovej infraštruktúry. Odbremenia sa káble, viac dát pôjde vzduchom.

Lieči sklerózu multiplex: Pacienti sa niekedy uchyľujú až k nebezpečným alternatívam

Liečba na mieru sa postupne stáva medicínskym trendom, tvrdí pre SME slovenský lekár a neurovedec Tomáš Kalinčík.

Google pomôže moderovať diskusie a upozorňovať na toxické komentáre

Moderátori nebudú musieť čítať tisíce príspevkov. Na problémové texty ich upozorní počítačový automat.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 901
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 791
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 799
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 479
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 393
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 611
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 937
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 735
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 083
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 847

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop