SME

Výrobcovia televízorov broja proti tabletom a mobilom

Vďaka mobilnému webu sedia ľudia v obývačkách menej. Výrobcovia televízorov hľadajú spôsob, ako ich prilákať k obrazovkám na dlhší čas. Zakladajú konzorcium.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BERLÍN, BRATISLAVA. Toshiba, LG Electronics a Philips hľadajú stratégiu, ktorá pomôže zvýšiť popularitu televízorov v domácnostiach.

Výrobcovia chcú, aby ľudia využívali televízory aj na iné aktivity, ako sledovanie televízneho vysielania. Mali by sa stať multimediálnym centrom domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myšlienka však nie je nová. Pokúšal sa o to pred rokmi Intel s jeho víziou digitálnej obývačky. Jeho snaha dostať výkonný, tichý, multimediálny počítač pod každý televízor skončila s rovnakým neúspechom ako aktivity iných firiem. Ľudia ďalší počítač nepotrebujú. Jeho funkcie čiastočne prevzali inteligentné Smart telky.

SkryťVypnúť reklamu

Chybná stratégia

Inovácie v segmente mobilov a tabletov napredujú podstatne rýchlejšie ako pri televíznych prijímačoch. Aj keď moderným televízorom nechýba pripojenie k internetu a prístup k množstvu aplikácií, pozornosť pritiahnuť nedokážu.

Ovládanie televízorov je z diaľky niekoľkých metrov nemotorné a možnosti ich zobrazovania zaostávajú za tým, čo tablety a smartfóny ľudskému zraku naservírujú z niekoľkých centimetrov. Preto ich spotrebitelia z mnohých segmentov zábavy vyškrtli.

Smart TV Aliancia chce hľadať lepšie zaradenie pre televízory pri domácej zábave. Namiesto toho, aby boli smartfónmi s veľkou obrazovkou, zaradiť sa budú musieť kdesi medzi počítače a tablety.

Mnohí vidia v inteligentných televízoroch nový trh pre predaj multimédií, aplikácií a služieb. Zatiaľ sa to však nedarí a spotrebitelia míňajú peniaze inde.

SkryťVypnúť reklamu

Len pre pasívnu zábavu

Televízory si v domácnosti neustále držia svoju dlhoročnú podstatu. Sú miestom, kde sa rodina stretáva pre kolektívnu zábavu vo forme pasívneho sledovania toho, čo ponúkajú televízne stanice.

Ak je však možné zvoliť si kolektívnu alebo individuálnu zábavu z interaktívneho zdroja, ľudia radšej siahnu po počítači, tablete či smartfóne.

Členovia novej aliancie chcú v prvom rade ochrániť svoj biznis. Cítia, že spotrebitelia svoje návyky menia neradi a nové funkcie televízorov ich príliš nelákajú.

Ak firmy ako Apple a Google so svojimi televíznymi set-top boxami nájdu správnu cestu skôr ako výrobcovia televízorov, ich tržby budú ohrozené.

Informuje o tom denník The New York Times.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


14
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 311
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 987
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 641
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 589
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 269
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 089
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 360
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 272
SkryťZatvoriť reklamu