Výrobcovia televízorov broja proti tabletom a mobilom

Vďaka mobilnému webu sedia ľudia v obývačkách menej. Výrobcovia televízorov hľadajú spôsob, ako ich prilákať k obrazovkám na dlhší čas. Zakladajú konzorcium.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BERLÍN, BRATISLAVA. Toshiba, LG Electronics a Philips hľadajú stratégiu, ktorá pomôže zvýšiť popularitu televízorov v domácnostiach.

Výrobcovia chcú, aby ľudia využívali televízory aj na iné aktivity, ako sledovanie televízneho vysielania. Mali by sa stať multimediálnym centrom domácnosti.

Myšlienka však nie je nová. Pokúšal sa o to pred rokmi Intel s jeho víziou digitálnej obývačky. Jeho snaha dostať výkonný, tichý, multimediálny počítač pod každý televízor skončila s rovnakým neúspechom ako aktivity iných firiem. Ľudia ďalší počítač nepotrebujú. Jeho funkcie čiastočne prevzali inteligentné Smart telky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Chybná stratégia

Inovácie v segmente mobilov a tabletov napredujú podstatne rýchlejšie ako pri televíznych prijímačoch. Aj keď moderným televízorom nechýba pripojenie k internetu a prístup k množstvu aplikácií, pozornosť pritiahnuť nedokážu.

Ovládanie televízorov je z diaľky niekoľkých metrov nemotorné a možnosti ich zobrazovania zaostávajú za tým, čo tablety a smartfóny ľudskému zraku naservírujú z niekoľkých centimetrov. Preto ich spotrebitelia z mnohých segmentov zábavy vyškrtli.

Smart TV Aliancia chce hľadať lepšie zaradenie pre televízory pri domácej zábave. Namiesto toho, aby boli smartfónmi s veľkou obrazovkou, zaradiť sa budú musieť kdesi medzi počítače a tablety.

Mnohí vidia v inteligentných televízoroch nový trh pre predaj multimédií, aplikácií a služieb. Zatiaľ sa to však nedarí a spotrebitelia míňajú peniaze inde.

Len pre pasívnu zábavu

Televízory si v domácnosti neustále držia svoju dlhoročnú podstatu. Sú miestom, kde sa rodina stretáva pre kolektívnu zábavu vo forme pasívneho sledovania toho, čo ponúkajú televízne stanice.

Ak je však možné zvoliť si kolektívnu alebo individuálnu zábavu z interaktívneho zdroja, ľudia radšej siahnu po počítači, tablete či smartfóne.

Členovia novej aliancie chcú v prvom rade ochrániť svoj biznis. Cítia, že spotrebitelia svoje návyky menia neradi a nové funkcie televízorov ich príliš nelákajú.

Ak firmy ako Apple a Google so svojimi televíznymi set-top boxami nájdu správnu cestu skôr ako výrobcovia televízorov, ich tržby budú ohrozené.

Informuje o tom denník The New York Times.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 931
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 099
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 11 919
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 819
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 436
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 965
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 588
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 591
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 482
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 221