SME

Výrobcovia televízorov broja proti tabletom a mobilom

Vďaka mobilnému webu sedia ľudia v obývačkách menej. Výrobcovia televízorov hľadajú spôsob, ako ich prilákať k obrazovkám na dlhší čas. Zakladajú konzorcium.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BERLÍN, BRATISLAVA. Toshiba, LG Electronics a Philips hľadajú stratégiu, ktorá pomôže zvýšiť popularitu televízorov v domácnostiach.

Výrobcovia chcú, aby ľudia využívali televízory aj na iné aktivity, ako sledovanie televízneho vysielania. Mali by sa stať multimediálnym centrom domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myšlienka však nie je nová. Pokúšal sa o to pred rokmi Intel s jeho víziou digitálnej obývačky. Jeho snaha dostať výkonný, tichý, multimediálny počítač pod každý televízor skončila s rovnakým neúspechom ako aktivity iných firiem. Ľudia ďalší počítač nepotrebujú. Jeho funkcie čiastočne prevzali inteligentné Smart telky.

SkryťVypnúť reklamu

Chybná stratégia

Inovácie v segmente mobilov a tabletov napredujú podstatne rýchlejšie ako pri televíznych prijímačoch. Aj keď moderným televízorom nechýba pripojenie k internetu a prístup k množstvu aplikácií, pozornosť pritiahnuť nedokážu.

Ovládanie televízorov je z diaľky niekoľkých metrov nemotorné a možnosti ich zobrazovania zaostávajú za tým, čo tablety a smartfóny ľudskému zraku naservírujú z niekoľkých centimetrov. Preto ich spotrebitelia z mnohých segmentov zábavy vyškrtli.

Smart TV Aliancia chce hľadať lepšie zaradenie pre televízory pri domácej zábave. Namiesto toho, aby boli smartfónmi s veľkou obrazovkou, zaradiť sa budú musieť kdesi medzi počítače a tablety.

Mnohí vidia v inteligentných televízoroch nový trh pre predaj multimédií, aplikácií a služieb. Zatiaľ sa to však nedarí a spotrebitelia míňajú peniaze inde.

SkryťVypnúť reklamu

Len pre pasívnu zábavu

Televízory si v domácnosti neustále držia svoju dlhoročnú podstatu. Sú miestom, kde sa rodina stretáva pre kolektívnu zábavu vo forme pasívneho sledovania toho, čo ponúkajú televízne stanice.

Ak je však možné zvoliť si kolektívnu alebo individuálnu zábavu z interaktívneho zdroja, ľudia radšej siahnu po počítači, tablete či smartfóne.

Členovia novej aliancie chcú v prvom rade ochrániť svoj biznis. Cítia, že spotrebitelia svoje návyky menia neradi a nové funkcie televízorov ich príliš nelákajú.

Ak firmy ako Apple a Google so svojimi televíznymi set-top boxami nájdu správnu cestu skôr ako výrobcovia televízorov, ich tržby budú ohrozené.

Informuje o tom denník The New York Times.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 26 317
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 582
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 926
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 308
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 200
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 873
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 699
SkryťZatvoriť reklamu