Používateľov brzdí príliš nízky komfort ovládania v porovnaní so stolovými počítačmi a notebookmi.
Chýba komfort a istota
Diaľkové ovládače klávesnici konkurovať nevedia, odozva softvérov je v televízore pomalá a s čitateľnosťou textov to tiež nie je lepšie. Oči internetistov si zvykli na vysoké rozlíšenie displejov v blízkosti ich oka, čo televízna obrazovka z niekoľkých metrov ponúknuť nedokáže.
Revolúcia v obývačkách sa zatiaľ nekoná, ani napriek intenzívnej snahe výrobcov. Ich zámerom je priblížiť funkcie televíznych prijímačov čo najbližšie k smartfónom. S priestorom pre aplikácie a hry predstavujú nový trh pre obchodný model, ktorý sa osvedčil pri iných zariadeniach.
Každý desiaty do roku 2016
Televízory s internetovým pripojením vstúpili na trh v roku 2010. Za prvých 12 mesiacov sa ich predalo 120 miliónov kusov. Tento rok sa počíta s nárastom 300 miliónov. Do konca roku 2016 by k internetu malo byť pripojených 10 percent televízorov sveta.
Agentúra Digital Display Search, ktorá monitoruje tento trh upozorňuje však na to, že nielen samotná výbava televízora znamená jeho možnosť komunikácie so svetom.
V hre sú aj blu-ray prehrávače a multimediálne set-top boxy, ktoré rozširujú funkcie televízorov, ktorým internetová konektivita chýba.
Bližší počítač ako televízor
Štúdia a prieskum skupiny NDP ukázali, že výrobcovia televízorov budú musieť zmeniť svoju stratégiu, aby zmenili návyky používateľov. Aj keď internetového obsahu vhodného pre sledovanie na televízore pribúda, spotrebitelia sa spoliehajú na jeho sledovanie zaužívaným spôsobom.