Počet reálnych používateľov internetu v SR stále rastie

Počet slovenských reálnych užívateľov internetu sa v júni oproti predošlému mesiacu zvýšil z 2,73 na 2,77 milióna, čo predstavuje nárast o 1,75 %.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 17. júla (SITA) -

Vyplýva to z údajov o návštevnosti webov zapojených do výskumu AIMmonitor. Slováci vykonali v júni vyše 1,49 miliardy zobrazení klasických a približne 199 miliónov mobilných zobrazení internetových stránok. Oproti minulému máju tak vzrástla miera návštevnosti stránok z mobilných zariadení až o 86 %. Tento výrazný rast môže byť podľa projektového manažéra spoločnosti Mediaresearch Slovakia Mareka Zámečníka spôsobený zmenou v spôsobe spracovávania štatistických údajov. Nepredpokladá, že takýto prudký nárast by spôsobil zvyšujúci sa počet užívateľov inteligentných telefónov. Slováci boli na skúmaných weboch v priemere 8,5 hodiny, čo je oproti predošlému mesiacu o necelú hodinu menej. "Ľudia trávia v lete na internete menej času a je to obvyklý sezónny jav," povedal Zámečník.

Článok pokračuje pod video reklamou

V júni najviac navštevovali stránky veľkých portálov, spravodajské servery, freemaily, chaty a blogy. Až o pätinu viac návštevníkov oproti máju pribudlo na weboch o cestovaní. "Sekcie a weby zamerané na cestovanie zaznamenávajú postupný nárast už od začiatku mája a naďalej sa návštevnosť zvyšuje", uviedol Zámečník. Doplnil, že túto oblasť ovplyvňuje sezónnosť a jej návštevnosť začne znovu klesať koncom leta. "Z toho sa dá predpokladať, že Slováci cez internet hľadajú skôr last minute než first moment zájazdy" skonštatoval Zámečník.

Naopak, najväčší medzimesačný pokles v návštevnosti zaznamenali športové stránky. "Segment športu na webe v predchádzajúcom období ovplyvnili hlavne hokejové majstrovstvá sveta v máji, kedy sekcie s týmto zameraním výrazne rástli oproti predošlým mesiacom" tvrdí Zámečník. Mesiac po skončení majstrovstiev záujem o športovú tematiku klesol takmer o 38 %.

AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Mediaresearch, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše. Boli sme u posledného grófa Šternberka

Súkromný hrad patrí takmer osemsto rokov jednému rodu.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Žiaden elixír života. Tekutina v sarkofágu je iba odpadovou vodou

Čierny granitový sarkofág objavili v júli v pobrežnom meste Alexandria.

Podcast Klik

Klik: Prečo sa ľudia nechávajú očipovať

Prehľad technologických správ týždňa.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 707
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 718
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 996
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 417
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 560
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 562
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 519
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 486
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 020
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 655