SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Počet reálnych používateľov internetu v SR stále rastie

Počet slovenských reálnych užívateľov internetu sa v júni oproti predošlému mesiacu zvýšil z 2,73 na 2,77 milióna, čo predstavuje nárast o 1,75 %.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA 17. júla (SITA) -

Vyplýva to z údajov o návštevnosti webov zapojených do výskumu AIMmonitor. Slováci vykonali v júni vyše 1,49 miliardy zobrazení klasických a približne 199 miliónov mobilných zobrazení internetových stránok. Oproti minulému máju tak vzrástla miera návštevnosti stránok z mobilných zariadení až o 86 %. Tento výrazný rast môže byť podľa projektového manažéra spoločnosti Mediaresearch Slovakia Mareka Zámečníka spôsobený zmenou v spôsobe spracovávania štatistických údajov. Nepredpokladá, že takýto prudký nárast by spôsobil zvyšujúci sa počet užívateľov inteligentných telefónov. Slováci boli na skúmaných weboch v priemere 8,5 hodiny, čo je oproti predošlému mesiacu o necelú hodinu menej. "Ľudia trávia v lete na internete menej času a je to obvyklý sezónny jav," povedal Zámečník.

Skryť Vypnúť reklamu

V júni najviac navštevovali stránky veľkých portálov, spravodajské servery, freemaily, chaty a blogy. Až o pätinu viac návštevníkov oproti máju pribudlo na weboch o cestovaní. "Sekcie a weby zamerané na cestovanie zaznamenávajú postupný nárast už od začiatku mája a naďalej sa návštevnosť zvyšuje", uviedol Zámečník. Doplnil, že túto oblasť ovplyvňuje sezónnosť a jej návštevnosť začne znovu klesať koncom leta. "Z toho sa dá predpokladať, že Slováci cez internet hľadajú skôr last minute než first moment zájazdy" skonštatoval Zámečník.

Naopak, najväčší medzimesačný pokles v návštevnosti zaznamenali športové stránky. "Segment športu na webe v predchádzajúcom období ovplyvnili hlavne hokejové majstrovstvá sveta v máji, kedy sekcie s týmto zameraním výrazne rástli oproti predošlým mesiacom" tvrdí Zámečník. Mesiac po skončení majstrovstiev záujem o športovú tematiku klesol takmer o 38 %.

Skryť Vypnúť reklamu

AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Mediaresearch, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Internet

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdravotníčka v ochrannom odeve odoberá vzorku počas testovania na COVID-19 v telocvični na Základnej škole s materskou školu na Námestí učeného tovarišstva v Trnave

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

4 h

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

23. jan

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 421
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 483
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 618
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 187
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 134
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 093
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 393
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 157
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 967
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 861