SME

Polovica Slovákov si nemení heslá na internete

Až 87 percent Slovákov sa podľa prieskumu vyhýba zverejneniu osobných údajov na internete.

BRATISLAVA. Nový prieskum Eurobarometra poukazuje na to, že nielen Európanov ale aj Slovákov znepokojuje kybernetická bezpečnosť.

Až 87 percent Slovákov sa vyhýba zverejneniu osobných údajov na internete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako agentúru SITA informoval hovorca Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Andrej Králik, 74 percent Európanov sa zhoduje, že riziko stať sa obeťou počítačovej kriminality za posledný rok vzrástlo.

S online podvodmi sa stretlo v celej Únii 12 percent používateľov internetu a 8 percent sa stalo obeťou krádeže totožnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu 54 percent Slovákov nezmenilo žiadne zo svojich online hesiel v minulom roku, vyplýva z prieskumu.

Taktiež sa v ňom uvádza, že na Slovensku až 46 percent používateľov internetu nakupuje tovar a služby online, 66 percent využíva stránky sociálnych sietí, 43 percent elektronické bankovníctvo a 13 percent predáva tovar alebo služby.

Ďalej z prieskumu vyplýva, že 33 percent používateľov nemá veľkú dôveru vo svoju schopnosť používať internet na elektronické bankovníctvo alebo online nákupy, 65 percent

používateľov má pocit, že nie sú dobre informovaní o rizikách počítačovej kriminality. Toho, že niekto ukradne alebo zneužije ich osobné údaje sa obáva 35 percent Slovákov a 26 percent má obavy o bezpečnosť online platieb.

Prieskum, na ktorom sa vo všetkých členských štátoch spolu zúčastnilo takmer 27-tisíc ľudí, poukazuje na to, že medzi informovanosťou o rizikách počítačovej kriminality a pocitom istoty v internetovom prostredí existuje výrazná súvislosť.

Bezpečnosť na internete

Ilustračné foto.

Posledné pripojenie na Facebooku môže odhaliť votrelca.


126
Súvisiace témy: Európska únia
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 661
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 378
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 441
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 197
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 617
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 223
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 210
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 897
SkryťZatvoriť reklamu