BRATISLAVA. Tisícky bratislavských zákazníkov spoločnosti UPC majú od nedele problém so sledovaním káblovky, surfovaním na internete a telefonovaním. Neznámy páchateľ operátorovi opakovane poškodil optický kábel na Prístavnom moste.
V moste majú svoje káble viacerí telekomunikační operátori, no v nedeľu aj v pondelok bol poškodený len kábel spoločnosti UPC. Firma si nemyslí, že išlo o akciu konkurencie, zároveň vylučuje, že išlo o náhodu. Označila to za „úmyselnú sabotáž“.
Aj keď boli zákazníci odstrihnutí od internetu a televízie niekoľko hodín počas dvoch dní, výpadok služieb na faktúre nepocítia. Hovorca UPC Jaroslav Kolár totiž odkázal na obchodné podmienky, podľa ktorých sa nahrádza až porucha, ktorá trvá najmenej päť dní.
UPC už prípad oznámil polícii. „Máme indície, kto by za tým mohol byť,“ tvrdí Kolár. Spoločnosť prijala bezpečnostné opatrenia, tie však nechcela konkretizovať.
Nie je pritom úplne jasné, kto spravuje lávku pre peších a cyklistov, kde sú káble uložené.
„Preverili sme možné vstupy na cyklistickom chodníku a nebolo zistené narušenie,“ reagoval hovorca Magistrátu mesta Bratislavy Ľubomír Andrassy.
Páchateľ sa podľa informácií SME dostal do šachty s káblami cez vstupy v mostnej konštrukcii. Šachtu pre káble vraj spravujú Železnice Slovenskej republiky.