S hodnotou 183 miliárd dolárov si značka Apple oproti minulému roku polepšila až o 19 percent. Rástol aj gigant IBM, ktorého 15 percentné zvýšenie hodnoty znamená hodnotu skoro 116 miliárd dolárov.
Drobný pokles zaznamenal Google a po trojpercentnom znížení skončil na treťom mieste. Hodnota značky Microsoft sa znížila o dve percentá, čo stačilo na piate miesto. V porovnaní s minulým rokom si v prvej stovke pohoršila skoro polovica všetkých značiek.
Najväčší skok zaznamenal Facebook (nárast o 74 percent), darilo sa aj značkám Mastercard, Starbucks, či Ralph Lauren. Po prvý krát sa v rebríčku objavila Ikea.
Nedarilo sa Nokii, ktorá tento rok úplne vypadla z prvej stovky. Pritom ešte v roku 2008 patrila s deviatym miestom do prvej desiatky najhodnotnejších značiek.
Celkovo najväčší nárast patril luxusným značkám a rýchlemu občerstveniu. Technologické spoločnosti rástli len minimálne, nedarilo sa automobilkám, telekomunikačným operátorom a poisťovniam.
Za štúdiou stojí analytická spoločnosť Millaward Brown, ktorá ju uverejňuje už niekoľko rokov. Hodnotu značky určuje na základe finančných výsledkov, vnímania spotrebiteľov, trhovej hodnoty a množstva analýz.
Zdroj: MillwardBrown