SME

Najhodnotnejšou značkou sveta je opäť Apple

Najsilnejšie značky sveta naďalej pokračujú v raste a nezabránila im v tom ani pokračujúca neistá ekonomická situácia.

BRATISLAVA 22. mája (SITA) -

S týmto zistením prichádza zatiaľ posledný z rady prieskumov BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne organizuje skupina WPP Millward Brown. Už druhý rok kraľuje rebríčku značka Apple, ktorá vzrástla o 19 % a jej súčasná hodnota tak dosahuje 182,9 mld. USD. Značka IBM vzrástla o 15 % na 115,9 mld. USD a predbehla tak tento rok Google, ktorý sa prepadol na tretie miesto a jeho hodnota dosahuje 107,8 mld. USD. Osem rokov stará značka Facebook rastie pred svojím vstupom na burzu o 74 % svojej hodnoty a stáva sa tak vôbec najrýchlejšie rastúcou značkou rebríčka. Jej hodnota je 33,2 mld. USD a z 35. miesta sa posunula na miesto 19.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Štvrté miesto obsadil McDonald's s hodnotou 95,18 mld. USD, piaty je Microsoft (76,6 mld. USD), šiesta Coca-Cola (74,28 mld. USD), siedme Marlboro (73,6 mld. USD), ôsme AT&T (68,87 mld. USD), deviaty je Verizon (49,1 mld. USD) a desiatku najhodnotnejších firiem sveta uzatvára China Mobile (47,04 mld. USD).

Výskum BrandZ Top 100 najhodnotnejších svetových značiek, ktorý zadáva skupina WPP a spracováva agentúra Millward Brown Optimor, identifikuje a zostavuje poradie prvých 100 značiek podľa ich dolárovej hodnoty, ktorú zisťuje kombináciou analýz finančných údajov a sily značky z hľadiska vzťahov so zákazníkmi. Tohtoročný ročník je už siedmym v poradí. V roku 2012 tento rebríček najhodnotnejších značiek demonštruje neuveriteľnú silu značky v ťažkých časoch jednak z hľadiska získavania nových zákaziek a zároveň i ako opory, keď sa nedarí ekonomike. Medzi rokmi 2006 a 2012 vzrástla súhrnná hodnota BrandZ Top 100 značiek o 66 percent a teraz dosahuje 2,4 bilióna dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

“Značky sú pre svojich vlastníkov akousi poistkou,” hovorí Eileen Campbell, globálna riaditeľka výskumnej agentúry Millward Brown. “I napriek pokračujúcemu obdobiu ekonomickej nestability, politickej neistoty a množiacim sa prírodným katastrofám, ktoré zasiahli značky v rôznych odvetviach, celková hodnota najsilnejších svetových značiek v mnohých kategóriách stále narastá, a tak sú schopné zaistiť svojim firmám stabilitu,” konštatovala.

“Značky zaisťujú svojim vlastníkom konkurenčnú výhodu, ospravedlňujú vyššiu cenu a tiež predstavujú akýsi ochranný val pre prípad krízy alebo ekonomických turbulencií. V tomto roku sa darilo spoločnostiam, ktoré intenzívne využívajú technológie, zameriavajú sa na posilnenie zážitkov zákazníka alebo svojim značkám venujú zvýšenú pozornosť. Apple pokračuje v inováciách a zachováva si svoj status ‘luxusnej’ značky, čelí však budúcej veľkej konkurencii v podobe Samsungu. Ten, čiastočne vďaka veľkému úspechu svojho prístroja Galaxy, dosahuje v súčasnosti hodnotu 14,1 miliardy dolárov a na mnohých trhoch úspešne útočí na úspech značky Apple, keď sa profiluje ako ‘cool‘ alternatíva k všadeprítomnému iPhonu a pritom sa dá zohnať za rozumnú cenu,” uviedol pre WPP David Roth.

SkryťVypnúť reklamu

Sedem z desiatich top značiek sú buď z oblasti technológií alebo telekomunikácií. Napriek tomu je však v týchto dvoch oblastiach viditeľná prevaha šikovných technológií, ale pritom užívateľsky jednoduchých. Aj v ostatných kategóriách, napríklad autá, finančné služby, luxusné tovary alebo obchod, ide o zjavnú výhodu, ktorú sú značky schopné získať vďaka využitiu pokročilých technológií a cez ne posilnenie emocionálneho zážitku zákazníka. Ako príklad môže slúžiť britská spoločnosť vyrábajúca oblečenie, doplnky a parfumy Burberry s nárastom hodnoty o 21 percent na 4 miliardy dolárov, ktorá vytvorila virtuálny svet, v ktorom môžu mladí obdivovatelia značky sledovať módne prehliadky a iné zaujímavosti.


(1 EUR = 1,2768 USD)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Skúmali 40-tisíc ľudí.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Ilustračná fotografia.

Vaše telo sa ochladzuje, nie zohrieva - a vy to necítite.


a 1 ďalší
Ilustračné foto.

Nález baktérie vedci označili za mimoriadne vzácny objav.


TASR

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 364
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 776
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 906
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 596
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 169
SkryťZatvoriť reklamu