Najhodnotnejšou značkou sveta je opäť Apple

Najsilnejšie značky sveta naďalej pokračujú v raste a nezabránila im v tom ani pokračujúca neistá ekonomická situácia.

BRATISLAVA 22. mája (SITA) -

S týmto zistením prichádza zatiaľ posledný z rady prieskumov BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne organizuje skupina WPP Millward Brown. Už druhý rok kraľuje rebríčku značka Apple, ktorá vzrástla o 19 % a jej súčasná hodnota tak dosahuje 182,9 mld. USD. Značka IBM vzrástla o 15 % na 115,9 mld. USD a predbehla tak tento rok Google, ktorý sa prepadol na tretie miesto a jeho hodnota dosahuje 107,8 mld. USD. Osem rokov stará značka Facebook rastie pred svojím vstupom na burzu o 74 % svojej hodnoty a stáva sa tak vôbec najrýchlejšie rastúcou značkou rebríčka. Jej hodnota je 33,2 mld. USD a z 35. miesta sa posunula na miesto 19.

Štvrté miesto obsadil McDonald's s hodnotou 95,18 mld. USD, piaty je Microsoft (76,6 mld. USD), šiesta Coca-Cola (74,28 mld. USD), siedme Marlboro (73,6 mld. USD), ôsme AT&T (68,87 mld. USD), deviaty je Verizon (49,1 mld. USD) a desiatku najhodnotnejších firiem sveta uzatvára China Mobile (47,04 mld. USD).

Výskum BrandZ Top 100 najhodnotnejších svetových značiek, ktorý zadáva skupina WPP a spracováva agentúra Millward Brown Optimor, identifikuje a zostavuje poradie prvých 100 značiek podľa ich dolárovej hodnoty, ktorú zisťuje kombináciou analýz finančných údajov a sily značky z hľadiska vzťahov so zákazníkmi. Tohtoročný ročník je už siedmym v poradí. V roku 2012 tento rebríček najhodnotnejších značiek demonštruje neuveriteľnú silu značky v ťažkých časoch jednak z hľadiska získavania nových zákaziek a zároveň i ako opory, keď sa nedarí ekonomike. Medzi rokmi 2006 a 2012 vzrástla súhrnná hodnota BrandZ Top 100 značiek o 66 percent a teraz dosahuje 2,4 bilióna dolárov.

“Značky sú pre svojich vlastníkov akousi poistkou,” hovorí Eileen Campbell, globálna riaditeľka výskumnej agentúry Millward Brown. “I napriek pokračujúcemu obdobiu ekonomickej nestability, politickej neistoty a množiacim sa prírodným katastrofám, ktoré zasiahli značky v rôznych odvetviach, celková hodnota najsilnejších svetových značiek v mnohých kategóriách stále narastá, a tak sú schopné zaistiť svojim firmám stabilitu,” konštatovala.

“Značky zaisťujú svojim vlastníkom konkurenčnú výhodu, ospravedlňujú vyššiu cenu a tiež predstavujú akýsi ochranný val pre prípad krízy alebo ekonomických turbulencií. V tomto roku sa darilo spoločnostiam, ktoré intenzívne využívajú technológie, zameriavajú sa na posilnenie zážitkov zákazníka alebo svojim značkám venujú zvýšenú pozornosť. Apple pokračuje v inováciách a zachováva si svoj status ‘luxusnej’ značky, čelí však budúcej veľkej konkurencii v podobe Samsungu. Ten, čiastočne vďaka veľkému úspechu svojho prístroja Galaxy, dosahuje v súčasnosti hodnotu 14,1 miliardy dolárov a na mnohých trhoch úspešne útočí na úspech značky Apple, keď sa profiluje ako ‘cool‘ alternatíva k všadeprítomnému iPhonu a pritom sa dá zohnať za rozumnú cenu,” uviedol pre WPP David Roth.

Sedem z desiatich top značiek sú buď z oblasti technológií alebo telekomunikácií. Napriek tomu je však v týchto dvoch oblastiach viditeľná prevaha šikovných technológií, ale pritom užívateľsky jednoduchých. Aj v ostatných kategóriách, napríklad autá, finančné služby, luxusné tovary alebo obchod, ide o zjavnú výhodu, ktorú sú značky schopné získať vďaka využitiu pokročilých technológií a cez ne posilnenie emocionálneho zážitku zákazníka. Ako príklad môže slúžiť britská spoločnosť vyrábajúca oblečenie, doplnky a parfumy Burberry s nárastom hodnoty o 21 percent na 4 miliardy dolárov, ktorá vytvorila virtuálny svet, v ktorom môžu mladí obdivovatelia značky sledovať módne prehliadky a iné zaujímavosti.


(1 EUR = 1,2768 USD)


Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Krachujúcim hudobníkom môže pomôcť veda. Ukázala, ako zmeniť vkus ľudí

Výskumníci dokonca ovplyvnili, akú sumu boli dobrovoľníci ochotní minúť za hudbu.

Google priznal zber údajov o polohe, aj keď bola vypnutá

Polohu vedel zistiť aj vtedy, ak zariadenie nemalo kartu SIM.

Intel predával roky čipy, ktoré majú bezpečnostné nedostatky

Hackeri môžu vďaka bezpečnostnej diere získať kontrolu nad počítačom.

Niekoľko stoviek webov dokáže zistiť každé stlačenie klávesnice

Bez vedomia ľudí sa môžu ich osobné údaje dostávať na servery, na ktoré nepatria.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 821
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 088
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 410
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 759
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 685
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 339
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 287
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 800
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 742