Najhodnotnejšou značkou sveta je opäť Apple

Najsilnejšie značky sveta naďalej pokračujú v raste a nezabránila im v tom ani pokračujúca neistá ekonomická situácia.

BRATISLAVA 22. mája (SITA) -

S týmto zistením prichádza zatiaľ posledný z rady prieskumov BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne organizuje skupina WPP Millward Brown. Už druhý rok kraľuje rebríčku značka Apple, ktorá vzrástla o 19 % a jej súčasná hodnota tak dosahuje 182,9 mld. USD. Značka IBM vzrástla o 15 % na 115,9 mld. USD a predbehla tak tento rok Google, ktorý sa prepadol na tretie miesto a jeho hodnota dosahuje 107,8 mld. USD. Osem rokov stará značka Facebook rastie pred svojím vstupom na burzu o 74 % svojej hodnoty a stáva sa tak vôbec najrýchlejšie rastúcou značkou rebríčka. Jej hodnota je 33,2 mld. USD a z 35. miesta sa posunula na miesto 19.

Štvrté miesto obsadil McDonald's s hodnotou 95,18 mld. USD, piaty je Microsoft (76,6 mld. USD), šiesta Coca-Cola (74,28 mld. USD), siedme Marlboro (73,6 mld. USD), ôsme AT&T (68,87 mld. USD), deviaty je Verizon (49,1 mld. USD) a desiatku najhodnotnejších firiem sveta uzatvára China Mobile (47,04 mld. USD).

Výskum BrandZ Top 100 najhodnotnejších svetových značiek, ktorý zadáva skupina WPP a spracováva agentúra Millward Brown Optimor, identifikuje a zostavuje poradie prvých 100 značiek podľa ich dolárovej hodnoty, ktorú zisťuje kombináciou analýz finančných údajov a sily značky z hľadiska vzťahov so zákazníkmi. Tohtoročný ročník je už siedmym v poradí. V roku 2012 tento rebríček najhodnotnejších značiek demonštruje neuveriteľnú silu značky v ťažkých časoch jednak z hľadiska získavania nových zákaziek a zároveň i ako opory, keď sa nedarí ekonomike. Medzi rokmi 2006 a 2012 vzrástla súhrnná hodnota BrandZ Top 100 značiek o 66 percent a teraz dosahuje 2,4 bilióna dolárov.

“Značky sú pre svojich vlastníkov akousi poistkou,” hovorí Eileen Campbell, globálna riaditeľka výskumnej agentúry Millward Brown. “I napriek pokračujúcemu obdobiu ekonomickej nestability, politickej neistoty a množiacim sa prírodným katastrofám, ktoré zasiahli značky v rôznych odvetviach, celková hodnota najsilnejších svetových značiek v mnohých kategóriách stále narastá, a tak sú schopné zaistiť svojim firmám stabilitu,” konštatovala.

“Značky zaisťujú svojim vlastníkom konkurenčnú výhodu, ospravedlňujú vyššiu cenu a tiež predstavujú akýsi ochranný val pre prípad krízy alebo ekonomických turbulencií. V tomto roku sa darilo spoločnostiam, ktoré intenzívne využívajú technológie, zameriavajú sa na posilnenie zážitkov zákazníka alebo svojim značkám venujú zvýšenú pozornosť. Apple pokračuje v inováciách a zachováva si svoj status ‘luxusnej’ značky, čelí však budúcej veľkej konkurencii v podobe Samsungu. Ten, čiastočne vďaka veľkému úspechu svojho prístroja Galaxy, dosahuje v súčasnosti hodnotu 14,1 miliardy dolárov a na mnohých trhoch úspešne útočí na úspech značky Apple, keď sa profiluje ako ‘cool‘ alternatíva k všadeprítomnému iPhonu a pritom sa dá zohnať za rozumnú cenu,” uviedol pre WPP David Roth.

Sedem z desiatich top značiek sú buď z oblasti technológií alebo telekomunikácií. Napriek tomu je však v týchto dvoch oblastiach viditeľná prevaha šikovných technológií, ale pritom užívateľsky jednoduchých. Aj v ostatných kategóriách, napríklad autá, finančné služby, luxusné tovary alebo obchod, ide o zjavnú výhodu, ktorú sú značky schopné získať vďaka využitiu pokročilých technológií a cez ne posilnenie emocionálneho zážitku zákazníka. Ako príklad môže slúžiť britská spoločnosť vyrábajúca oblečenie, doplnky a parfumy Burberry s nárastom hodnoty o 21 percent na 4 miliardy dolárov, ktorá vytvorila virtuálny svet, v ktorom môžu mladí obdivovatelia značky sledovať módne prehliadky a iné zaujímavosti.


(1 EUR = 1,2768 USD)


Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Medzinárodný menový fond


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Čo sa stane, ak by sa antarktické sopky pod ľadom prebudili

Jedna z nich v budúcnosti vybuchne. Nevieme len, kedy.

Prečo vám obrazovka mobilu škodí a ako zmierniť únavu očí

Modré svetlo zhoršuje spánok, videnie a spája sa aj so vznikom rakoviny.

Chobotnice si vybudovali vlastné mesto a správaním prekvapili vedcov

Biológovia objavili neďaleko východného pobrežia Austrálie chobotničie mesto, ktoré pomenovali Oktlantída.

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nabíjanie elektromobilov nemusí byť v budúcnosti zložitejšie ako tankovanie paliva.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 002
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 651
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 679
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 285
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 749
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 653
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 408
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 910
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 892
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 831