PALO ALTO 13. mája (SITA, Reuters) - akcií (IPO). Investori z Wall Street pred vstupom spoločnosti Facebook na burzu upozorňujú na jej slabšiu schopnosť prilákať príjmy používateľov mobilných telefónov, čo považujú za kľúčové pre dlhodobý rast. Zuckerberg a prevádzková riaditeľka spoločnosti Sheryl Sandberg ďalej uviedli, že podnikanie spoločnosti v oblasti reklamy naberá na sile a väčšina marketingových spoločností zvyšuje výdavky za reklamu cez Facebook.
Facebook ešte začiatkom mája určil cenu akcií v primárnej emisii (IPO) v pásme 28 až 35 USD. Ak by sa cena akcií v emisii priblížila k hornej hranici pásma, spoločnosť by od investorov získala takmer 12 mld. USD a celková hodnota spoločnosti by tak podľa agentúry Reuters predstavovala 77 až 96 mld. USD. S akciami spoločnosti Facebook by sa malo začať obchodovať 18. mája.
IPO spoločnosti Facebook by tak bola najväčšou v histórii internetových spoločností. Internetový gigant Google napríklad v roku 2004 získal z primárnej emisii akcií 2 mld. USD a v minulom roku spoločnosť Groupon získala z IPO 700 mil. USD a Zyngaraked sumu 1 mld. USD. S trhovou kapitalizáciou blízko 100 mld. USD by sa tak Facebook priblížil k spoločnostiam ako Amazon.com a Cisco Systems a prekonal by hodnotu technologických podnikov ako Hewlett-Packard a Dell.
(1 EUR = 1,2944 USD)