SME

Trh s mobilmi ovládol prvýkrát Samsung

Lídrom na trhu sa podľa informácií analytickej spoločnosti International Data Corporation (IDC) stala juhokórejská spoločnosť Samsung, ktorá tak na prvej priečke nahradila fínsky koncern Nokia. Ten kraľoval rebríčku od jeho vzniku v roku 2004.

Lídrom na trhu sa podľa informácií analytickej spoločnosti International Data Corporation (IDC) stala juhokórejská spoločnosť Samsung, ktorá tak na prvej priečke nahradila fínsky koncern Nokia. Ten kraľoval rebríčku od jeho vzniku v roku 2004.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Globálny trh s mobilnými telefónmi zaznamenal v prvých troch mesiacoch tohto roka pokles na úrovni 1,5 %, keď výrobcovia celosvetovo dodali 398,4 mil. zariadení.

Pod prvenstvo Samsungu sa podľa IDC podpísal predovšetkým rast firmy v segmente inteligentných telefónov za ostatné dva roky. Samsung navyše obsadil prvú priečku aj v segmente smartfónov, keď predbehol konkurenčný Apple. Trh so smartfónmi pritom v prvom kvartáli tohto roku zaznamenal rast na úrovni 42,5 %, keď producenti celosvetovo dodali 144,9 mil. zariadení.

SkryťVypnúť reklamu

"Súboj Apple so Samsungom bol aj v tomto kvartáli tesný, aj keď obdive spoločnosti zaznamenali rast v kľúčových segmentoch," uviedol analytik spoločnosti IDC Ramon Lamas. Zatiaľ čo Apple odštartoval predaj svojej vlajkovej lode iPhone 4S na ďalších kľúčových trhoch, predovšetkým v Číne, Samsungu sa darilo s jeho smartfónmi radu Galaxy.

Celosvetovo dodal Samsung v prvom štvrťroku takmer 93,8 mil. mobilných telefónov, keď medziročne posilnil o 35,4 %. Juhokórejský koncern získal trhový podiel na úrovni 23,5 %, čo predstavuje nárast o 6,4 percentuálneho bodu.

Fínska Nokia naopak zaznamenala medziročný prepad na úrovni 23,8 %, keď dodala 82,7 mil. mobilných telefónov a jej trhový podiel sa tak znížil o 6 percentuálnych bodov na 20,8 %. Na treťom mieste skončil Apple s 35,1 mil. dodanými telefónmi, čo predstavuje nárast v porovnaní s uplynulým prvým kvartálom o 88,4 %. Trhový podiel Apple stúpol o 4,2 percentuálneho bodu na 8,8 %.

Osobné dodávky

Niekoľko pekární na juhu a v strede Gazy obnovilo pečenie chleb.

Pekárne boli nefunkčné pre nedostatok základných surovín.


TASR
Pomoc v enkláve pre jej vyše dva milióny obyvateľov zatiaľ nebola distribuovaná.

Organizácie aj predstavitelia štátov kritizovali blokádu dodávok.


TASR
Ilustračné foto.

Spoločnosť dodala zákazníkom v apríli 45 dopravných lietadiel.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 455
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 9 005
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 6 371
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 626
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 135
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 344
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 929
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 465
SkryťZatvoriť reklamu