Väčšina mobilných užívateľov chce zdieľať, kde sa nachádzajú

Zo služieb, ktoré nám mobilné zariadenia poskytujú, majú z globálneho hľadiska najväčšiu perspektívu lokalizačné služby.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Bratislava 1. mája (TASR) - Viac ako 60 % tých, ktorí tieto služby zatiaľ nepoužívajú, ich plánujú využívať v blízkej dobe. Vyplýva to z výsledkov globálneho prieskumu Mobile Life, ktorý bol zameraný na využívanie mobilných technológií.

Navigácie s mapami a GPS sú momentálne najobľúbenejšie z ponuky lokalizačných služieb (46 %). Záujem narastá aj o rôznorodejšie aktivity. Napríklad 13 % ľudí, ktorí sú na sociálnych sieťach, pravidelne oznamujú priateľom svoju polohu cez také platformy, akými sú Foursquare alebo Facebook Places. V porovnaní s rokom 2011 ich podiel vzrástol o 50 %.

Pätina (22 %) používateľov lokalizačných služieb ich využíva preto, aby zistila, kde v blízkom okolí sa ich priatelia práve nachádzajú. Približne štvrtina (26 %) využíva tieto technológie na vyhľadanie reštaurácií a zábavných podnikov vo svojom okolí alebo na vyhľadanie cestovných poriadkov liniek verejnej dopravy (19 %) a 8 % si takýmto spôsobom rezervuje taxi.

Osmina (12,5 %) zdieľa svoju polohu preto, aby v obchodoch získala zľavu alebo špeciálnu ponuku. "Lokalizačné služby začíname vnímať ako služby mainstreamové. Ľudia si uvedomili, že zdieľanie ich polohy im častokrát prináša nejakú výhodu v podobe zľavy alebo iných benefitov. Je to o kombinácii času a kontextu nasmerovať ľudí k zľavám, ktoré si môžu ľahko uplatniť a to prináša silný nástroj pre marketérov," vysvetľuje globálny vedúci spoločnosti TNS (Taylor Nelson Sofres) James Fergusson.

Ľudia v rámci jednotlivých regiónov vnímajú využívanie lokalizačných služieb rôzne. Latinoameričania využívajú lokalizačné služby hlavne na vyhľadanie svojich priateľov (39 %). V severnej Amerike je to však len 9 % a v Európe 20 %. Na technologicky saturovaných trhoch rozvinutej Ázie využíva 36 % ľudí lokalizačné služby na vyhľadávanie reštaurácií a zábavných podnikov. "Tieto regionálne rozdiely zdôrazňujú význam správne cielených stratégií, ktoré so sebou prináša lokalizačný marketing. Lokalizačné služby ponúkajú marketérom bezprecedentnú úroveň možností oslovenia cieľových zákazníkov," dodal Fergusson.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

Neprehliadnite tiež

Nová peňaženka má spájať všetky financie do jednej karty

Už nie mobil, ale karta samotná zaistí všestrannosť pri platení v obchodoch.

Nabíjačky budú menšie a ľahšie, zmestia sa do peňaženky

Ak chcete nabíjať mobil, stačí vám zásuvka a vrecková nabíjačka.

MATEMATICKÉ HÁDANKY

Matematická hádanka: Dokážete spravodlivo rozdať karty? (riešenie)

Niekedy môže byť rozdávanie kariet samostatnou hrou.

MATEMATICKÉ HÁDANKY

Matematická hádanka: Dokážete spravodlivo rozdať karty?

Niekedy môže byť rozdávanie kariet samostatnou hrou.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 562
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 056
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 546
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 577
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 532
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 887
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 467
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 650
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 453
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 186

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop