Väčšina mobilných užívateľov chce zdieľať, kde sa nachádzajú

Zo služieb, ktoré nám mobilné zariadenia poskytujú, majú z globálneho hľadiska najväčšiu perspektívu lokalizačné služby.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Bratislava 1. mája (TASR) - Viac ako 60 % tých, ktorí tieto služby zatiaľ nepoužívajú, ich plánujú využívať v blízkej dobe. Vyplýva to z výsledkov globálneho prieskumu Mobile Life, ktorý bol zameraný na využívanie mobilných technológií.

Navigácie s mapami a GPS sú momentálne najobľúbenejšie z ponuky lokalizačných služieb (46 %). Záujem narastá aj o rôznorodejšie aktivity. Napríklad 13 % ľudí, ktorí sú na sociálnych sieťach, pravidelne oznamujú priateľom svoju polohu cez také platformy, akými sú Foursquare alebo Facebook Places. V porovnaní s rokom 2011 ich podiel vzrástol o 50 %.

Pätina (22 %) používateľov lokalizačných služieb ich využíva preto, aby zistila, kde v blízkom okolí sa ich priatelia práve nachádzajú. Približne štvrtina (26 %) využíva tieto technológie na vyhľadanie reštaurácií a zábavných podnikov vo svojom okolí alebo na vyhľadanie cestovných poriadkov liniek verejnej dopravy (19 %) a 8 % si takýmto spôsobom rezervuje taxi.

Osmina (12,5 %) zdieľa svoju polohu preto, aby v obchodoch získala zľavu alebo špeciálnu ponuku. "Lokalizačné služby začíname vnímať ako služby mainstreamové. Ľudia si uvedomili, že zdieľanie ich polohy im častokrát prináša nejakú výhodu v podobe zľavy alebo iných benefitov. Je to o kombinácii času a kontextu nasmerovať ľudí k zľavám, ktoré si môžu ľahko uplatniť a to prináša silný nástroj pre marketérov," vysvetľuje globálny vedúci spoločnosti TNS (Taylor Nelson Sofres) James Fergusson.

Ľudia v rámci jednotlivých regiónov vnímajú využívanie lokalizačných služieb rôzne. Latinoameričania využívajú lokalizačné služby hlavne na vyhľadanie svojich priateľov (39 %). V severnej Amerike je to však len 9 % a v Európe 20 %. Na technologicky saturovaných trhoch rozvinutej Ázie využíva 36 % ľudí lokalizačné služby na vyhľadávanie reštaurácií a zábavných podnikov. "Tieto regionálne rozdiely zdôrazňujú význam správne cielených stratégií, ktoré so sebou prináša lokalizačný marketing. Lokalizačné služby ponúkajú marketérom bezprecedentnú úroveň možností oslovenia cieľových zákazníkov," dodal Fergusson.

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

DOMOV

Dobré ráno: Majú osem rokov, žijú na Slovensku a predávajú sa

Na Slovensku máme vážnejší problém.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Vytvorili microSDXC kartu s najväčšou pamäťou

Karta od Integral Memory by mala byť v predaji od februára.

Po prvý raz zmapovali zmysly rastlín. Už vieme ako cítia

Namiesto zmyslových orgánov využívajú proteíny. Bez niektorých sa všetko zrúti.

Fyzikálna záhada. Neutrónové hviezdy svietia aj po zrážke

Dosvit po zrážke neutrónových hviezd je čoraz jasnejší, vyvracia očakávania.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Londýn: Úspešná Slovenka balí kufre. Chce bývať v Bratislave
  2. Zabezpečte vstup osôb na stavenisko podľa zákona
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  5. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  6. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  7. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  9. Alarica – new business project in the market of shoes
  10. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 806
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 354
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 5 309
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 748
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 116
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 758
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 744
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 303
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 916
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 523