Väčšina mobilných užívateľov chce zdieľať, kde sa nachádzajú

Zo služieb, ktoré nám mobilné zariadenia poskytujú, majú z globálneho hľadiska najväčšiu perspektívu lokalizačné služby.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Bratislava 1. mája (TASR) - Viac ako 60 % tých, ktorí tieto služby zatiaľ nepoužívajú, ich plánujú využívať v blízkej dobe. Vyplýva to z výsledkov globálneho prieskumu Mobile Life, ktorý bol zameraný na využívanie mobilných technológií.

Navigácie s mapami a GPS sú momentálne najobľúbenejšie z ponuky lokalizačných služieb (46 %). Záujem narastá aj o rôznorodejšie aktivity. Napríklad 13 % ľudí, ktorí sú na sociálnych sieťach, pravidelne oznamujú priateľom svoju polohu cez také platformy, akými sú Foursquare alebo Facebook Places. V porovnaní s rokom 2011 ich podiel vzrástol o 50 %.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pätina (22 %) používateľov lokalizačných služieb ich využíva preto, aby zistila, kde v blízkom okolí sa ich priatelia práve nachádzajú. Približne štvrtina (26 %) využíva tieto technológie na vyhľadanie reštaurácií a zábavných podnikov vo svojom okolí alebo na vyhľadanie cestovných poriadkov liniek verejnej dopravy (19 %) a 8 % si takýmto spôsobom rezervuje taxi.

Osmina (12,5 %) zdieľa svoju polohu preto, aby v obchodoch získala zľavu alebo špeciálnu ponuku. "Lokalizačné služby začíname vnímať ako služby mainstreamové. Ľudia si uvedomili, že zdieľanie ich polohy im častokrát prináša nejakú výhodu v podobe zľavy alebo iných benefitov. Je to o kombinácii času a kontextu nasmerovať ľudí k zľavám, ktoré si môžu ľahko uplatniť a to prináša silný nástroj pre marketérov," vysvetľuje globálny vedúci spoločnosti TNS (Taylor Nelson Sofres) James Fergusson.

Ľudia v rámci jednotlivých regiónov vnímajú využívanie lokalizačných služieb rôzne. Latinoameričania využívajú lokalizačné služby hlavne na vyhľadanie svojich priateľov (39 %). V severnej Amerike je to však len 9 % a v Európe 20 %. Na technologicky saturovaných trhoch rozvinutej Ázie využíva 36 % ľudí lokalizačné služby na vyhľadávanie reštaurácií a zábavných podnikov. "Tieto regionálne rozdiely zdôrazňujú význam správne cielených stratégií, ktoré so sebou prináša lokalizačný marketing. Lokalizačné služby ponúkajú marketérom bezprecedentnú úroveň možností oslovenia cieľových zákazníkov," dodal Fergusson.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

ŠPORT

Udrel súpera. Froome prišiel o pomocníka, vylúčili ho z Tour

Gianni Moscon v úvode 15. etapy udrel Elieho Gesberta.

Neprehliadnite tiež

Čo robiť, aby sa vám v lete neprehrieval telefón

Nedávajte telefón do mrazničky.

Podcast Klik

Klik: Nie, váš telefón vás nepočúva, ale môže robiť iné aktivity

Prehľad technologických správ týždňa.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 157
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 590
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 806
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 630
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 793
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 822
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 399
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 192
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 850