Väčšina mobilných užívateľov chce zdieľať, kde sa nachádzajú

Zo služieb, ktoré nám mobilné zariadenia poskytujú, majú z globálneho hľadiska najväčšiu perspektívu lokalizačné služby.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

Bratislava 1. mája (TASR) - Viac ako 60 % tých, ktorí tieto služby zatiaľ nepoužívajú, ich plánujú využívať v blízkej dobe. Vyplýva to z výsledkov globálneho prieskumu Mobile Life, ktorý bol zameraný na využívanie mobilných technológií.

Navigácie s mapami a GPS sú momentálne najobľúbenejšie z ponuky lokalizačných služieb (46 %). Záujem narastá aj o rôznorodejšie aktivity. Napríklad 13 % ľudí, ktorí sú na sociálnych sieťach, pravidelne oznamujú priateľom svoju polohu cez také platformy, akými sú Foursquare alebo Facebook Places. V porovnaní s rokom 2011 ich podiel vzrástol o 50 %.

Pätina (22 %) používateľov lokalizačných služieb ich využíva preto, aby zistila, kde v blízkom okolí sa ich priatelia práve nachádzajú. Približne štvrtina (26 %) využíva tieto technológie na vyhľadanie reštaurácií a zábavných podnikov vo svojom okolí alebo na vyhľadanie cestovných poriadkov liniek verejnej dopravy (19 %) a 8 % si takýmto spôsobom rezervuje taxi.

Osmina (12,5 %) zdieľa svoju polohu preto, aby v obchodoch získala zľavu alebo špeciálnu ponuku. "Lokalizačné služby začíname vnímať ako služby mainstreamové. Ľudia si uvedomili, že zdieľanie ich polohy im častokrát prináša nejakú výhodu v podobe zľavy alebo iných benefitov. Je to o kombinácii času a kontextu nasmerovať ľudí k zľavám, ktoré si môžu ľahko uplatniť a to prináša silný nástroj pre marketérov," vysvetľuje globálny vedúci spoločnosti TNS (Taylor Nelson Sofres) James Fergusson.

Ľudia v rámci jednotlivých regiónov vnímajú využívanie lokalizačných služieb rôzne. Latinoameričania využívajú lokalizačné služby hlavne na vyhľadanie svojich priateľov (39 %). V severnej Amerike je to však len 9 % a v Európe 20 %. Na technologicky saturovaných trhoch rozvinutej Ázie využíva 36 % ľudí lokalizačné služby na vyhľadávanie reštaurácií a zábavných podnikov. "Tieto regionálne rozdiely zdôrazňujú význam správne cielených stratégií, ktoré so sebou prináša lokalizačný marketing. Lokalizačné služby ponúkajú marketérom bezprecedentnú úroveň možností oslovenia cieľových zákazníkov," dodal Fergusson.

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

SVET

Minúta po minúte: Merkelová môže byť štvrtýkrát kancelárkou

Jej konzervatívci vedú nad druhými socialistami Martina Schulza.

SVET

Merkelová bude pokračovať. Nikto však nevie ako, hovorí analytik

Nemecká kancelárka je istou víťazkou nedeľných volieb už teraz.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli "umývačku"

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa na to ultrafialové žiarenie.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 16 170
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 724
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 997
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 556
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 388
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 877
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 483
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 456
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 290
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 029