Tesco nepovedalo, aké budú poplatky za nákup cez web. Ceny tovaru by mali byť rovnaké ako v kamennom obchode.
BRATISLAVA. Objednať si potraviny či nealkoholické nápoje cez internet a dostať ich až domov budú môcť Bratislavčania zrejme už v druhej polovici roka. Reťazec Tesco chce totiž po Prahe skúsiť predaj cez internet aj v hlavnom meste Slovenska.
Šéf siete Tesco na Slovensku Stefan De Loecker vraví, že pôjde o pilotný projekt. Očakáva však úspech a rozširovanie do ďalších miest. Zákazníci by mali tovar z webu dostať na druhý deň po kúpe.
Vynechajú šaty a elektro
Ponuka potravín a nápojov má byť podľa De Loeckera na na úrovni predajní Tesco Extra. Tie majú spomedzi prevádzok Tesca najširšiu ponuku. Okrem potravín či alkoholu sa má dať cez web kúpiť aj drogéria, no nie elektro či oblečenie.
Tesco chce systém aj donášku manažovať samo. „Vybudovanie vlastnej infraštruktúry je pre nás kľúčové, pretože ľuďom musíme garantovať rýchlu donášku,“ tvrdí šéf Tesca.
Koľko si za donášku zaplatia, nechcel ešte konkretizovať. „Nie je to uzavreté,“ povedal De Loecker. Nepoprel však, že výšku poplatku ovplyvní vzdialenosť od najbližšej predajne Tesco.
Rýchlejšia konkurencia?
Britský reťazec môže predbehnúť tunajšia spoločnosť CBA Slovakia. Tá chce pilotný program predaja cez web spustiť podľa agentúry SITA už v lete. Predaj cez internet chce rozbehnúť v lučenskom regióne. V ponuke by mali byť základné potraviny.
Iné reťazce sú opatrnejšie. „Zatiaľ potenciál takéhoto predaja potravín na slovenskom trhu vyhodnocujeme,“ povedal operatívny riaditeľ Billa Slovensko Jiří Králíček.
Lidl v súčasnosti predaj cez internet nezvažuje.
Zámery Tesca a CBA ovplyvní aj ich konkurenciu, tvrdí analytik obchodu Ľubomír Drahovský. Tesco môže z toho vyťažiť veľa. Má totiž s online predajom veľké skúsenosti aj vo Veľkej Británii, hovorí.