Interaktívne okuliare má aj Oakley, vo vývoji sú už 15 rokov

Známy výrobca okuliarov a pomôcok pre športovcov pracuje na prototype okuliarov s rozšírenou realitou už od roku 1997. Na rozdiel od Google sa chce zamerať hlavne na atlétov.

Okuliare s integrovaným MP3 prehrávačom neboli predajným hitom, podľa vyjadrení spoločnosti Oakley si na seba zarobili.

Okuliare, ktoré vám pri pohľade na stenu ukážu aktuálny čas a nadchádzajúce stretnutia, nie sú jedinečným projektom softvérového giganta Google. Pre portál Bloomberg to v rozhovore potvrdil CEO spoločnosti Oakley, Colin Baden.

V Oakley začali na obdobnom produkte pracovať už pred 15 rokmi. Prvotným zámerom bolo vytvoriť produkt určený atlétom, podľa slov Colina Badena ale nie je vylúčená ani spolupráca s armádou Spojených štátov cez program ESS (Eye Safety Systems).

Prvé prototypy určite nebudú lacné. Budú schopné fungovať nezávisle na smartfóne alebo tablete, zároveň sa očakáva možnosť ich spolupráce pomocou bezdrôtových technológií. Baden vidí budúcnosť aj v hlasovom ovládaní, podobnom aké minulý rok uviedla spoločnosť Apple.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2004 Oakley na trh uviedla okuliare s integrovaným MP3 prehrávačom. Aj keď daný produkt nebol veľkým hitom, priniesol firme zisk. Okuliare stáli 129 dolárov, kapacita pamäti bola 512 megabajtov.

Oakley v súčasnosti vlastní vyše 600 patentov, množstvo z nich sa vzťahuje práve na vývoj interaktívnych okuliarov. Firma vidí svoju výhodu aj v dizajne, ktorý je pre konečnú voľbu zákazníka veľmi dôležitý.

Či sa okuliare objavia na trhu ešte tento rok, Baden odmietol komentovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 887
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 491
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 382
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 12 743
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 156
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 542
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 057
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 562
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 750
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 454