Hnev bohov v Asura’s Wrath

Projekt japonských vývojárov z CyberConnect2 je ohromujúci. V zmysle odvahy, ktorá im nezväzovala ruky a nohy pri tvorbe dielka, ktoré je paradoxne tým lepšie, čím menej sa snaží vyzerať ako hra.


Dostala sa k nám hra, ktorá vás buď okamžite chytí a budete ju sledovať so zatajeným dychom alebo znechutene odvrátite pohľad už po niekoľkých minútach. Inak to nejde. Asura’s Wrath je totiž skôr anime filmom s občasnými pauzami na slabšie herné sekvencie. Všetko by sme to mohli rozdeliť na tri, približne rovnako dlhé, časti: animácie, QTE animácie a masakrovanie panákov v uzatvorenej aréne, pri ktorom vám kamera behá všade možne.

O tom, či je Asura’s Wrath pre vás, si môžete odpovedať sami. Máte radi anime? A teraz nemyslíme len Naruta alebo iné šialenosti, v ktorých na vás z každej obrazovky vykúkajú ženské vnady v školskej uniforme a nevinným pohľadom. Úplne postačia filmy ako Evangelion. Vynikajúco nakreslené, s pútavým príbehom. Asura’s Wrath vám potom vadiť určite nebude a hranie si užijete.

review_s.jpg ico
Všetky screenshoty z hry nájdete v našej fotogalérii

Dej je už tradične giganticky prehnaný. Ale práve to ho robí zaujímavým. Svetu vládne Božstvo, ktoré sa snaží ochrániť ľudí na planéte Gaea od bytostí Gohma. Osem polobohov vystupuje v úlohe spasiteľov a práve Asura je jedným z nich. Božia vôľa však naberie mierne odlišný smer a Asura je podlosťou zavrhnutý na 12 tisíc rokov do vyhnanstva.

Zabijú mu manželku, unesú dcéru a obvinia z vraždy panovníka. Asurov hnev postupne narastá až do takých rozmerov, že mu umožní vrátiť a pomstiť sa na všetkých, ktorí mu toto nešťastie spôsobili. Po príchode medzi živých zistí nemilé skutočnosti: polobohovia sa stali nezvykle krutými a cenia si ľudí len pre ich duše, ktoré im dávajú moc. Boj sa môže začať.

Nebude to žiadne krčmové dávanie si do nosa, avšak k tomu sa ešte len dostaneme. Animácie sa nesú v anime štýle, takže sa nezľaknite bojov vo vesmíre, neuveriteľným skokom alebo boja proti poloboha, ktorý sa postupne zväčšoval tak, až bol väčším ako samotná planéta a mlátili ste do jeho ukazováku o veľkosti polovice Slovenska, snažiaceho rozpučiť vás.

Je to všetko prehnané, avšak o to pútavejšie. Musí to byť však váš pohár kávy a potom si dobrodružstvo na obrazovke náležite vychutnáte. Máme za sebou prvú tretinu „hry“ a nebudeme zbytočne prezrádzať viac, hoci zážitkov máme za dve hrste a na mnohé z nich len tak nezabudeneme.

Druhú časť hrania tvoria QTE: počas animácie musíte stlačiť v správny moment dané tlačidlo alebo pohnúť analógovými páčkami vybraným smerom a podobne. Funguje to celkom prirodzene, postihy nie sú žiadne a taktiež náročnosť týchto sekvencií nesiaha vôbec vysoko a zbytočne nerušia od pozerania danej scény. Tá pri boji samozrejme nemá u nás obdoby a aj Chuck Norris by musel nahodiť výraz tváre typu „not bad“.

Počas každej z troch kampaní, v ktorej nájdete šesť misií, príde čas i na bitku v aréne. Uzatvorený priestor vás nechá v štýle God of War (a jemu podobným) rozsievať skazu, avšak zabudnite na variabilitu úderov, ich postupné vylepšovanie alebo reťazenie atakov. Nič také vás nečaká a hrateľnosťou ide o vskutku ploché scény.

Musíte okolo seba mlátiť ako o dušu a najlepšie tak, aby vaša životná energia nepoklesla skôr, než súperova. Tá je predstavovaná všeobecným status barom, takže nestačí len poslať k zemi všetko, čo vidíte. Ak sa vám to podarí, aktivujete Asurov hnev, pozriete si skvelú animačku, postláčate pár tlačidiel – a je to zábavnejšie ako samotné hranie.

Kladne hodnotíme seriálové rozdelenie do epizód, takže na začiatku každej máte resumé a nahliadnutie do budúceho deja, časť sa končí „v tom najlepšom“ a celé to spoločne s titulkami počas každej epizódy má zaujímavý šmrnc.

Spracovanie nie je žiadnym zázrakom. Po grafickej stránke vás hra uchváti skôr samotnou architektúrou a dizajnom. Prostredie ako také je ploché a pomerne nudné (pri herných sekvenciách), animácie sú však pompézne a epické. Po zvukovej stránke nás zaujala skvelá hudba a možnosť prepnutia do japonského dabingu. Len vtedy to je skutočne ono.

Ako už istotne tušíte, Asura’s Wrath nebude príliš dlhá hra. Ak vám každá epizóda zaberie 15-20 minút, dostanete sa na úroveň približne šiestich hodín. Rozohrať toto dobrodružstvo znovu? Vy si pozriete film v krátkom čase ešte raz? Jedinou výzvou je teda zlepšenie hodnotenia (C,B,A,S) v troch obtiažnostiach. Hranie nie je náročné – nerátajúc záverečnú misiu, pri ktorej to občas až bolelo.

Asura’s Wrath je zaujímavým počinom na hernej scéne a vyskúšať by ste ho rozhodne mali v prípade, že vám japonské anime filmy nie sú cudzie. Ako hra by síce Asura’s Wrath hlboko prepadla, no ako celok je to skvelý zážitok.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 448
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 208
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 389
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 152
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 468
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 345
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 247
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 228
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 125
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 069

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

Neprehliadnite tiež

Prečo horúca voda zamrzne rýchlejšie ako studená?

Teoretický opis ukázal aj to, že studená voda môže zovrieť rýchlejšie.

So psom sa dožijete vyššieho veku. Veda naznačuje, ktorú rasu si vybrať

Domáci miláčik môže motivovať ľudí, aby sa viac pohybovali a žili zdravšie.

Slovenka pozorovala prvý medzihviezdny asteroid: už ho nikdy neuvidíme

Podobných asteroidov z medzihviezdneho priestoru uvidíme viac, hovorí Eva Lilly z Astronomického ústavu v Honolulu na Havaji.

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.